Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 28 september 2010

Kursavslutning eller succe och fiasko

Igår var det sista gången och jag kan väl börja med att skylla på att uppladdningen var inte den bästa. Just igår hade jag möte hela eftermiddagen och hann inte rasta Caspian innan lika bra att köra bortförklaringen först=)
Igår hade Roger bestämt att vi skulle ha lite tävlingar uppdelade i två lag.Och man har väl tävlingsinstinkt?Vi var en kvinna kort till en början för Gunilla kom lite senare så jag och Caspian fick ta hennes plats dvs springa två gånger i första stafetten . Herregud man ska ha kondis också. Men i den gick det bra vi skulle springa med hunden lös runda en flagga och tillbaka på vägen hade Roger generöst hällt ut en massa godis.Vi tävlade vem som var snabbast av bägge lagen och Caspian och jag sprang i mål och tog första grenvinsten. Tjohoo! Till nästa gren hade Gunilla kommit den bestod av att springa med en mugg full av vatten hunden i koppel och koppel och kopp i samma han och runda flagga. Mest vatten och först i mål av lagen vann även där en grenseger. Så långt succé`men sen fick jag skämmas.Återigen tävling mot det andra laget jag skulle gå kanske 30 meter på en uppklippt gång i höga gräset där det på mitten var fejkade ankor uppsatta. Jag sprang i väg gjorde mig mycket rolig och intressant trodde jag när startade gick tog Caspian full fart mot....... katterna som var 50 meter i fel riktning och tror ni hundjäkeln ville komma ? nejdå han hade hur kul som helst tills Roger satte han på andra tankar då springer han tillbaka gör om starten och kommer som en raket och om han gjort det första gången hade han lätt klått det andra laget hmm enda hunden som stack så klart. Där var tävlandet slut men vårt lag avgick trots det med slutseger. Sen var det dags prövningen för kvällen vi skulle gå med hunden lösa bland hönsen och där träna inkallning och stanna kvar. Nog sjutton stannade Caspian kvar. Satt som en sten och struntade blankt i mig. Vad är matte mot ett gäng hönor att spana in. Ena gången drar hund jäkeln iväg och nästa gång rör han sig inte ur fläcken man kan ju undra hur han tänker.
Men jag och Caspian har haft otroligt roligt och kul på kursen och lärt oss massor. Nu har vi lite hemläxa att träna på tills nästa kurs går igång bla ska jag lära Caspian (och mig) att använda visselpipan till kommando.Nu väntar skogen ska ta en lång runda tror jag. Kram på er alla!

5 kommentarer:

Sandra sa...

'ASGARV!!!!!!!!!!!!! Guuuud vad jag önskar att jag hade fått vara publik....ha,ha,ha,ha

Grabbarna boys sa...

Vi håller med Zamantha o Freija.
Det hade varit skitkul att få se i verkligheten.
Vov från grabbarna boys!!

Malin sa...

Som de andra skrev, hade varit kul att se ;) Undra vad prinsen tänkte, katter är roligare än matte, hihihi!
Kram

Eva sa...

Hade jag gärna sett också!!
Om jag kunnat vill säga - nu skrattgrät jag så jag knappt kunde läsa slutet:)

Kylle sa...

Himla otur att jag inte kunde komma!!
Vi hade höns tidigare och Jacki som är fågeltokig rymde så fort hon såg en chans. Men vi hittade alltid henne springande runt hönsgården. OMÖJLIG att fånga. Hon älskar jaga katter, fåglar och annat vilt som finns här i skogen, en riktigt jakthund, TUR vi inte gick kurs tillsammans med er. Men Candy är ännu värre hon driver med skall. Swea skallar också men det är när hon jagar bästa kompisen Lotus.