Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 2 september 2010

Agillity

Igår kväll var det intagningsprov till agillityn för Mickan och Lowa. Ett väldigt enkelt intagningsprov om jag jämför med klubben där vi gick allmänlydnad.Mickan ska nu träna på Hässleholms hundungdom nära och bra och agillity är det de håller på med. Provet gick till så här : kunna gå med din hund lös mellan de andra hundarna och sitta kvar för att sen komma på inkallning. Piece of cake för dem.
Ledarna verkar jättebra och en lagom stor grupp. Något extra kul är att där är en lika vild och galen cocker till som heter Lilly. Behöver jag säga att tjejerna fann varandra?

Caspian är nu äntligen färdig trimmad inför helgen nu har det bara styling kvar på han och Lowa.
Kom hem från jobbet idag och en än gång slogs jag av hur otroligt mycket jag älskar mina hundar. Det är nästan sjukt;) Min underbara Prins Caspian som följer mig vart jag går och som inget hellre vill ge mig en "puss". Ljuvliga lugna Tindra så kramsjuk,busfröet Lowa alltid på gång och eftertänksamma Teddy. Vad vore livet utan dem?
Var inne på cockerklubbens hemsida och minsann ligger inte Caspian på 11 plats på viltspårlistan. Nästan så jag ångrar att vi inte hunnit gå fler spår i år.
Och kolla in omslagstjejen!!! Ingen mindra än Coolacox Vanillia lattè "Nanna".

11 kommentarer:

Eva sa...

Vågar inte tänka tanken vad som skulle hända om A släpptes in på en så'n plats... Vare sig hinder eller hundar skulle väl stå på sin plats!
Så kul att se Lowa är så duktig men ändå så vild!

Anonym sa...

Hej Carina!
Det är bara att anmäla till rörliga spårprov. Du har nästan 4 månader kvar att spåra på, så sätt igång så skall du se att ni avancerar på listan.

Kram/Heléne

Katarina sa...

Då förstår jag var Nanna fått sin kramighet ifrån! Hon vill kramas högt och lågt.
Kram!

Marie sa...

Grattis till Mickan och Lowa som klarade inträdesprovet! Kul också med en annan cockerbusa på kursen :-)
Klart att du har möjlighet att avancera på listan under hösten, men en 11:e plats är verkligen inte fy skam!!! Elof är en stolt lillebror :-)
Lycka till i helgen! Så himla synd att ni inte kommer till oss på söndag! Hade så gärna velat träffa dig och ditt gäng!
Kram!

TYSON OCH GÄNGET sa...

11 plats på viltspårlistan är väl inte dåligt. Vad skoj att intagningsprovet gick bra, de är så duktiga :-) Vi behöver inte göra ett sånt prov här hos oss fast de har ju som krav att man ska kunna ha hunden lös och att den ska ha en bra vardagslydnad.

Elons matte sa...

Verkar ha gått bättre för er på agilityn än för oss idag. Grattis till att ni kom med.
/Elons matte

Elons matte sa...

Köper du det i frysdisken då eller var på Maxi ?

Grabbarna boys sa...

Vår matte brukar ofta säga: hur skulle jag klara mig utan er, (alltså oss.)
Det måste ju betyda att hon älskar oss också.
Vov från grabbarna boys.

Malin sa...

Hej Carina!
Ska du ställa din prins i helgen? Stort lycka till, han är så fin =) 11:e plats på viltspårlistan är inte fy skam, Oliver låg ett kort tag på 22:a tror jag det var förra året ;) Grattis till Mickan och Lowa som kom med på agilityn, jag har faktiskt lämnat en kommentar i hennes blogg ang. tatueringar ;), men det var ett tag sen!
Ha det gott!
Kram

Kicki sa...

Lykke til, alle i CoolaCox-gjengen.
Klem fra Norge.......Kicki

Sandra sa...

Ses imorgon pigga och glada :)