Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 11 september 2010

uppladdning på Lowas vis

En härlig skön skogspromenad runt middagstid tog jag och hundarna. Lowa var lös från start och jag gick och njöt av hur duktig hon är den lilla loppan. Så lydig och håller sig nära.HA säger jag bara skenet bedrar. Vi kommer till ankedammen och Mickan har berättat så stolt att hon tränat Lowa att inte bry sig om dem utan hon är så duktig och bara går förbi dem. Skönt tänkte jag då de två jag hade i koppel är betydligt mer intresserade. Ligger i hårdträning med Caspian att stävja hans viltintresse och var nöjd över hur bra det gick TILLS Lowa får frispel rusar rakt in i ankflocken som värsta huliganen inte nöjd förrän alla i vattnet. Följden blir att Caspian och Tindra gör allt för att hänga på henne det var mycket roligare än att gå fint hos mig. Jag tuktar upp två hundar i koppel vad gör fanskapet då? dyker i dammen som är hyfsat stor och fortsätter jakten i vattnet som är illaluktande,sunkigt skitigt och allmänt otrevligt. Två hundar i koppel inser vidden av den totala orättvisan och protesterar med full kraft av att vara kopplade och drar för allt vad kopplen håller mot vattnet. Tur man har lite vikt att sätta emot;) Jag är skitförbannad får med mig mina två idioter struntar totalt i Lowa och går men se då kommer hon som ett skott och tror hon ska få godis. Grrr.
Bara in med otäckingen i duschen direkt.Nu luktar hon gott och styling inför morgondagen ska påbörjas. Nu laddar vi inför att ha en kul och trevlig dag bland många hundvänner på Sofiero i morgon.
Mottot är vi ska göra vårt bästa och ha kul  .

7 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vilken busa Lowa är då!!
Det sättet att göra sig fin passar även oss som handen i handsken!!
Men se det possitiva i det hela, du hade ju inte hunnit duscha henne med luktagott schampo innan.
Vi kommer och tittar på er imorgon.
Det ska bli sååååå kul att få träffa er.
Kram!!

Sandra sa...

'ASGARV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja dessa stjärnor, det är en kull för sig ;)

Eva sa...

Mina kräver att jag ska be om ursäkt! Började fnissa bara jag läste rubriken...
Natte har dock all min sympati för att stå där i skogen med 3 tossiga jyckar:)
Lycka till imorgon! Är bra sotis jag inte bor närmre och kan få se er!

Madde sa...

Synd att ni inte hade någon som filmat er , det hade varit kul att se er *fniss* . Lycka till i Sofiero. / Madde

TYSON OCH GÄNGET sa...

hihi det måste ha sett lite roligt ut där du stod med 3 galna hundar :-) Hoppas det gick bra på sofiero, kram

cockettsriccardo sa...

Ja va tossigt det kan bli!
Vi Håller tassar och händer för er på Sofiero.
Ricco & Towe

Malin sa...

Ibland är det extra roligt att ha hund, inte ;-)! Vår Elsa älskar vatten av alla de slag, varenda dike, gjyttjeansamling, vattenpöl ska undersökas och rusas runt i , man blir lika glad varje gång, suck...
Kram