Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 23 mars 2008

Matrapport

Idag har Tindra fått i sig all sin mat blandat med fil till en "härlig" röra. Vi har "hjälpt" henne och uppmuntrat henne med skedens hjälp och då går det bra. Vi startade morgonen med en lång härlig runda i makligt tempo vi hade -7 grader. Jättehärligt men jag märker att Tindra inte riktigt har samma flås längre. Tror alla Tyringes hundägare var på tidig morgonpromenad. Längesen så många var i skogen kl 08,00 en söndag morgon. Vi hade svägerskan Jonna här i eftermiddags som inte träffat Tindra på ett tag hon tyckte att hon förändras mycket i sitt sätt. Var ännu lugnare än innan låg mest och tittade ville inte fram och bli kelad och ompysslad av Jonna vilket hon brukar gilla. Så nu har jag bestämt mig det är verkligen valpar på gång. Det är ju halvtid idag så nu får vi hoppas att veckorna rullar på. Ska ha Uffe till att börja bygga valplådan nu. Han tycker att det är lika bra att bygga en stor och rejäl ska bli intressant att se hur det bygget slutar=) Ska ta och bada Tindra så fort det inte är så kallt ute och trimma ner henne just nu har hon fanor som en amerikanare men ska ta och klippa ner henne rejält blir lättare har hålla henne fräsch och för valparna att komma till och dia. Nu ska jag ta mig en dusch och sen krypa i säng. Tyvärr har inte natten som gick innehållit mycket sömn hoppas nästa blir bättre.

Inga kommentarer: