Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 4 mars 2008

Vedematur

Vi har ett alldeles underbart väder idag. Det har iof snöat lite inatt vilket är mindre kul och vi hade -3 imorse men när jag slutade jobbet lyste solen. Så snabbt hem och äta lite sen in med Tindra i bilen och till Vedema det bar. Givetvis med kameran hemma. Var ute och gick en lång runda och hon fick springa av sig riktigt. Har ju varit koppel ett tag nu i och med löpet. Så idag tog hon verkligen vara på friheten hon sprang och sprang med ett öga på matte hela tiden. Kan ju säga att det var fler än jag och Tindra som hade vårkänslor för mitt ute i skogen på en solig slänt satt ett mycket förälskat par med händer och tungor på ställen jag gärna sluppit se=) Tur ialla fall att Tindra inte sprang fram och störde dem. Tindra är fortfarande matgalen piper när vi sitter och äter och gör allt föratt krypa upp i Uffes knä först tar hon ena sidan sen andra och riktigt flirtar med sina långa ögonfransar om att få något vilket hon inte får. Till mig kommer hon inte fram och försöker nåt inte lönt hos stränga matte. Igår höll hon på i köket när Uffe bredde en macka. Han höll på att skiva gurka och bara för att få tyst på henne gav han henne bit för att hon skulle se att det inte var något gott för henne men se den slank ner och hon ville gärna ha mer. Teddy ville inte vara sämre och käkade gurka han också. Är det en bacill som går eller? Som gör dem matgalna. Tycker annars hon är mer spänd under magen känns inte riktigt som vanligt men vågar fortfarande inte ta ut något. Men kan ju erkänna att jag skulle bli jättebesviken om där inte är något.

Inga kommentarer: