Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 2 mars 2008

Mysbrallehelg

Nu är snart hela helgen slut och den har gått i mysbrallans tecken. Jag och hundarna var ju själva hemma igår. Vädret var ju som vanligt blåst och regn men det stoppar väl inte en hundägare? Jag tog Tindra på en riktigt lång runda på lördagsförmiddagen. Regnade småspik och vad möter jag jo min jobbarkompis som var ute och rastade sin mammas hund så trots vädret blev det en massa prat en stund. Tindra och jag hittade en ny stig i skogen idag som vi följde. Var jättefint att gå och där gick vi och lullade när plötsligt en offroad cyklist dyker upp i backen mitt ute i skogen efter en liten stundkommer det en till. Så tydligen inte bara hundägare ute. Vi var ute och gick i ca2,5 timme och det var jättehärligt. Eftermiddagen ägnades åt pälsvård. Overaller är bra men tovigt blir det kring benen så det vara bara att borsta och kamma tills allt var ute. Känns som man får göra det var dag nu. Tindra är fortfarande matgalen försöker t.om ta tuggummin som ligger nertrampade på asfalten. Idag tappade jag persilja på golvet när jag lagade middag och det slank ner fortare än jag hann blinka samma med sköldpadde maten om man inte är försiktig. Imorse kräktes Tindra. Det händer att hon gör det då och då men man kan ju hoppas att det är av rätt anledning denna gången. När vi kom upp idag lyste solen så vi klädde snabbt på oss och gick ut pga av att det blåst så mycket var dt alldeles torrt på marken.Jippi vi slapp overallen. Gick en lång härlig runda och Tindra fick springa lös idag första gången sen efter löpet och det gillade hon skarp. Tur vi var så morgonpigga för strax efter vi kom hem öppnade sig himlen och som det har regnat sen idag. Jag har förresten nytt hundgodis åt vovvarna. I förra Hundsport var där ett nytt företag från Danmark som höll på att etablera sig i Sverige med hundmat och mailade man dem kunde man få en provpåse. Härom veckan när jag kom hem från jobbet stod en stor låda på trappan full med olika sorters mat och godis. Igår öppnade jag två av påsarna i den ena var det en massa små kexgodis ben och i den andra var det något som såg ut som pellets men mörkare. Hundarna älskar det. Har 4 påsar till som är oöppnade ska bli spännande att se vad som finns i dem. Det är inga småpåsar heller så väldigt generöst prova på paket.

Inga kommentarer: