Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 16 mars 2008

Utställning Malmö


Idag drog tjejerna på utställning. Dvs Jag ,Gunilla och våra döttrar Ida och Mickan. Vi stack strax efter nio imorse och var hemma runt fyra. Vi har haft så kul idagförutom att vi inte gillade cockerdomaren som bara gillade blue-roan. Tog inte långtid efter vi kommit dit som vi stötte på Inger på Lönnbackens kennel och där blev vi stående Loffe fick en slät 1 idag. Vilken go och mysig hund hand är. Vilket kap Tindra gjorde som fick han till fästeman. Sen kom Prosa och Kerstin, Prosa kommer också från kennel cockett en underbar livertjej även hon fick en slät 1 idag. Sen var det Yatzis tur en röd tik från Lönnbackens jättefin och mjuk tjej som fick i öppenklass och de släta 1:orna höll i sig men som sagt idag var det blue-roans som gällde. Träffade även på tjejen som tingat en svart tikvalp efter Tindras mamma Candy som nedkom i veckan. Vi hade det mycket trevligt vid ring sidan.Sen var det shoppingdax. Är så nöjd med dagens inköp. Köpte först en fleeceoverall från Theo till Tindra för bara 200kr sen hittade Mickan spidermandräkt till henne och en camouflage täcke till Teddy och jag hittade det jag var ute efter fällar till valplådan. 4 st för bara 240kr och jag pratade mig till så jag fick en ljusblå som kostade 100 kr egentligen men lyckade fixa till mig 1 sådan och 3 gråsvarta för 240. Så jag var jättenöjd. Mickan och Ida hittade alla provpåsarna och gratis benen och valppaketen de delade ut gratis det var en hel del de plockade på sig och jag och Gunilla fick en hel del också men tjejerna de gick ett par rundor. Mickan hittade också bajspåsar rosa med hjärtan på och en rosa bajs påsehållare. Vi hade riktigt trevligt när vi väl var helt slut i ben och armar blev det äntligen bilen och en tur till McDonalds för att fylla på i magen. Hemvägen i bilen spånades det valpnamn mm. Här kommer lite bilder från dagen äventyr:





jag och Loffe




Prosa



Yatzi väntar på sin tur




Inger och Yatzi hos domaren



Tindra ÄR spindelmannen



Ida och Teddy



Så här mycket hade vi med oss hem!

Inga kommentarer: