Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 31 mars 2009

fortsatt bra

Ikväll hade jag bara tänkt en liten träningstur med Caspian och lite inkallningsövningar men mycket folk ute i den sprirande våren. Först träffade vi gamla vänner till oss som det tyvärr blir allt för sällan som man träffas. Givetvis fick jag visa upp hur fint Caspian lärt sig stå. Jag tänkte här blir det utmärkt störning mitt på gångbanan "nya" människor ,bilar mm. Och tänk min duktiga kille vet precis vad matte vill. Sen blev det passivitets träning då man hade mycket att prata om och Caspian satt snällt och väntade tills vi gav oss av. När vi kom upp i skogen mötte vi en annan kompis med hund och hon frågade om hon fick hänga med på runda. Självklart nu fick jag ju verkligen chans att träna inkallning. Caspian och hennes hund fann varandra direkt. En 9 åring border collie kille men det gick hur bra som helst. Återigen så kom Caspian direkt på inkallning trots att det var kul att busa. Det var bara vid ett tillfälle då hästbajset i hagen lockande mer än matte och det tog lite längre tid. Men är så stolt och glad nu när jag känner att vi tagit några steg framåt. Jag tror att Caspian uppskattade alla sina bad mest nästan. Jag tror han har en inbyggd radar för vart han ska hitta vatten. Han liggger likt en flodhäst och gottar sig i vattnet till min förtvivlan emellanåt. När jag kom hem med honom var det dags för runda med Tindra. Bara hon och jag ikväll och det njuter jag av.Jag tror hon gör det samma. Så skönt att bara gå med henne det är ju inte en massa träning med henne utan där ser jag resultatet av vad träning ger. Älskar mina små hundar så mycket. Efter 2,5 timmes promenerade kommer jag hem till nybakad kladdkaka med krämig glasyr så inte blev man av med några kilo ikväll heller.

Inga kommentarer: