Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 29 mars 2009

handlerkurs dag 2

Nu har jag precis kommit hem från dagens kurs. En betydligt tröttare matte och hund idag. Massor att ta in och smälta nu. Men är fortfarande urnöjd. Lärde mig nya knep för att få Caspian att stå snyggt både på bord och på marken och som faktiskt funkar och jag märkte att det satte sig mer och mer hos Caspian också.Även om det luktar fruktansvärt gott av både häst och tappade godisbitar. Vi fick faktiskt lite beröm idag med att vi fick fram utstrålningen. Intressant när han berättar hur få sekunder man har på sig att fånga domarens uppmärksamhet och hur man bäst ska utnyttja dem. Sen framför allt att det ska vara kul för hunden. Så nu är det till att träna in det nya och i vissa fall tänka om helt hur man gjort tidigare. Sen är det ju så att eftersom det är väldigt många raser representerade så blir det ju en del generella tips och där gäller det att man har lite hum om själv hur min ras ska stå och visas i ringen. Men fortfarande är mitt betyg en enormt lärorik och rolig helg som definitivt fått mig att vilja träna vidare. Caspians mage är inte van vid så mycket köttbullar så den har protesterat en del under natten. Vi fick rådet att inte ge våra hundar någon frukost och inte rasta dem innan dagens övningar. Men kan ju säga att Caspian fick sin frukost men ingen runda och han var tillräckligt laddad ändå. Hade snarare velat dämpa honom men Gerard tycker att vi ska vara glada åt hundar som är på hugget fulla med energi. Nu är jag trött typiskt att det var sommartid men ska slänga mig belåten och nöjd på soffan och bara njuta av hur kul det varit.

Inga kommentarer: