Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 28 maj 2009

kurs

Blir inte mycket skrivet i denna bloggen nu pga valparna men för det blir inte Caspian åsidosatt I tisdags var han med mig och jobbade de både personalen och de gamles förtjusning. Men han har en räv bakom bägge öronen. Han sköter sig som ett ljus inne och han har alltid följt med när jag har hämtat posten på jobbet lös och varit mycket lydig men i tisdags då fick han syn på fåglar och bäcken som rinner där och då var det bye bye matte. Jag ser var du är men skiter i dig blicken. Behöver jag säga hur arg jag var. Han sticker ju inte sin väg men håller sig tillräckligt långt borta för att jag inte ska kunna ta honom. Han badade flera gånger och hade hur kul som helst innan han tyckte det var nog. Som tur var var det i slutet av vårt pass.Sen fick han sitta och skämmas inne i kiosken ingen vill kela en dyngsur hund. Grrr säger jag bara.Idag har jag putsat lite på pälsen på han för ikväl ska han följa med mig på uppfödarutbildningen.så han kan ju var något snygg i allafall. Caspian har ännu inte fått hälsa på de små. Ett beslut jag är glad att jag tog då jag nu hört två hundar här i byn som varit rejält magjuka och fått uppsöka veterinär varav den ena blev inlagd.Tindra vill inte heller ha besök inne i valplådan av honom och det är som det ska tikar brukar vakta sin små rejält de första veckorna vissa även mot tvåbenta men det gör inte Tindra. Tids nog tröttnar hon på dem och kommer att bli så glad att få hjälp med dem.

Inga kommentarer: