Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 4 maj 2009

Skogen

Jag är ju en fegis med att gå i skogen när det är soligt ute. Jag är ju så ormrädd men idag var det ju lite halvtaskigt väder så jag vågade mig på en tur. Men gissa vad när jag väl kom fram då började solen skina! Det var längesedan vi gick vid näckrosdammen och päronbacken så den turen tog vi idag.Tänkte träna inkallning också. Släppte loss Caspian vid näckrosdammen för jag kände att idag var han värd att få bada lite eftersom han var så duktig igår och lät bli när vi gick spår. Urkul tyckte han!Första inkallningarna gick sådär men förstod snabbt varför han tvekade komma. Han trodde att jag skulle koppla upp honom men när han upptäckte att han fick fortsätta springa lös ja då gick inkallningen också bra. Det var bara ett tillfälle han inte ville utan fåglarna var intressantare. Sprang och gömde mig flera gånger för han också så han hade fullt sjå att hålla rätt på mig. Men han är verkligen duktig med ögonkontakt när han är lös. Precis som Tindra är.Hon och Teddy fick inte följa med utan tog dem på egen runda när jag kommit hem med Caspian. Tindra vill hemskt gärna gå med ut nu på en sväng men orkar inte så långt vilket passar Teddy utmärkt. Jag tog mig en tur till Teba också i eftermiddag. För ett inköp av ännu ett utställningskoppel. Fick låna ett utav Eva sist på träningen som funkade jättebra för både mig och Caspian. Satchmos som jag var på i lördags hade det inte så jag blev glad att Teba hade. Men vilket koppel iordningen det är jag köper det kan man fråga sig. Tror snart jag har lika många koppel som utställningar jag varit på.
Annars är det lite trist här hemma Uffe kom till jobbet i onsdags för att mötas av en lapp på anslagstavlan att fabriken lägger ner sin verksamhet i Sverige och att de blev uppsaga med omedelbar verkan. Så trist han har jobbat på samma ställe sen han var 18 år förutom ett par år på ett annat ställe.Inte lätt att hitta något nytt då. Helt oväntat besked för dem som jobbar där.Man kan ju bli deppig för mindre.Jag har döpt 2009 till ett riktigt sk...tår. Tycker det varit lite för mycket uppförslut i år.

Inga kommentarer: