Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 24 maj 2009

världens bästa Caspian

Jippi !Caspian klarade sitt anlagsprov idag!!
Det var egentligen bara vanlig träning idag men fick mail i veckan från Eva och Kim om vi hade lust att prova ett anlagsprov istället. Eftersom jag själv tvivlade om han var redo lät jag de bestämma om de trodde att han var mogen och de trodde de. Var inte ens nervös idag. Eva hade varit så snäll mot Caspian och lagt spåret genom mycket vatten bla skulle han korsa en bäck och vem har sagt att man måste gå rakt över man kan ju gå fram och tillbaka lite först och det hanns med ett bad till i en dynghåla och ett kärr.Men efter det spårade han som en tax nästan. Näsan i backen och jag tror aldrig han haft sådan fart tidigare. För mig var det bara att hålla i linan och gå med där bak.Är så stolt över min kille idag.Känns så skönt att nått målet inom spår i vår.
Vårt spåromdömme:
En ung livlig herre med mycket energi som gör ett bra spår idag. I vinkel 2 har han ett mindre tappt pga han hittat en bäck och lite lera att bada i.Han fortsätter dock spåret självmant sen. Välförd.
Tid 22 min
poäng 37
Här är vi iväg.












Och framme i mål



Domaren skriver protokoll



Tillbaka på parkeringen efter att stolt burit sin klöv hela vägen.





2 kommentarer:

Sandra sa...

Stolt gosse :)

Susann Larsson sa...

Va duktig han är. Ser fram mot att prova på detta i höst med Anton.
Susann.