Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 17 maj 2009

utställning

Idag var vi på utställning i Hässleholm i ett strålande solsken. Återigen blev det en 2 för oss. Klart att man är besviken för jag tycker allt han är värd mer men av oss 12 i vår grupp blev det endast 3 st som fick 1:or och endast 1 hp delades ut. En domare som delade ut många tvåor och en hel del treor. Men trots det är jag så nöjd och glad med dagen. Tyckte Caspian uppförde sig föredömligt. Vi har fortfarande en del detaljer att slipa på men både jag och han hade kul vilket är viktigast. Vad som var så kul också var all värme och trivsamhet vid ringside. Vi hade det så trevligt med underbara hundvänner inte så tävlingsnojigt utan man puffade, stöttade och grattade om vartannat. Sen kom det andra hundvänner som inte ställde och hejade,pratade. Ja det var allmänt trevlig. Träffade så många att jag inte vill nämna någon speciellt men ni är guld värda allihop och en extra guldstjärna åt Gunilla vad had jag gjort utan dig. Hon t.om tyckte det var lite kul att ställa idag. Vilken besvärlig uppfödare jag är och drar med henne på sånt här. Caspian trivdes som fisken i vattnet. Lika glad och positiv till alla han möter och kan lugnt ligga och koppla av i allt stojet.Kvaliter som slår högt enligt mig och är nog ett släktdrag då Ceasar har lika underbart sätt. Sätter in en massa bilder . Tack Kylle för bilderna på mig och Caspian. Kram till era alla runt ringen.

Kritiken löd så här:Bra storlek,ännu mkt smal i fronten och väldigt valpig. Bra uttryck, Något rundad skalle. Bra bett och öron. Något kort hals pga av att han är något rak i fronten. Bra rygg,Rör sig mkt väl baktill. Slarvar framtill. Bra färg,bra ansatt svans. Trevligt temprament.
Helt ärligt tycker jag inte kritiken är så dålig utan det är lite tillväxt och mognad som behövs.


Tycker nog han står ganska fin min prins





i full fart för att visa upp oss för domaren

Patricia och Simone med ett helt gäng cockett hundar


Vackra Samira
Tre ungtuppar som inte har några problem med att koppla av
Caspian,Ceasar och Abbe


Simone med ett hundarna
Söta Teo och Abbe

Världens bästa uppfödare Birgitta med dottern Dencie från Kennel Cockett

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Kul med bra stämning och varmt väder! Jag höll på att frysa ihjäl i lördagens tax-ring. Nicko blev BIS valp 4, så jag är supernöjd...att jag sedan glömde mitt fina Jokke-koppel i älgskinn i gräset när vi åkte hem...smällar man får ta! Kram o hoppas vi ses till hösten i spåret.

Katarina sa...

Jag tycker också han är värd mer än så! Men det kommer - kritiken handlade ju en del om mognad. Vänta bara...
Kram Katarina