Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 21 augusti 2009

Fröken chamig och lite skryt

Idag har Lowa jobbat dvs varit på jobb med mig. Hon skötte sig alldeles utmärkt. Lyckades charma alla, personal som pensionärer de senare är ju orsaken till att hon jobbar. Hon är glad nyfiken och positiv på allt. Är inte osäker inför någon situation. Tyckte mycket om att ligga i de gamles knän och bli ompysslad. Fann sig i att bli instängd ensam i min lilla kiosk medan jag gjorde grejor hon inte kunde vara med på. Låg helt lugnt i sin bädd och tuggade grisöra och sov en stund. Hjälpte till att städa köksgolv. Ja hon var så duktig så) Sen fick hon följa med och hämta Mickan. Där var ett antal tonåringar och vuxna till och hon blev flitigt fotograferad Givetvis hade jag inget koppel på och Mickan blev lite orolig att hon skulle gå iväg själv men mamma är mer erfaren och sa hon hänger på. Iof två säckar med matrester mm som vandrade förbi var väldigt lockande så där fick man ju hänga efter ett tag till man kom på att matte var är du!!! Då kom hon rusande.När vi kom på stationen för att lämna av Mickan till Stockholmståget har jag nog aldrig blvit stoppad så många gånger av folk som ville hälsa på den lilla och hört så många kommentarer av förbipasserande om hur söt hon var. När vi kom ut på perrongen stod ett tåg inne då var där t.om de som drog ner rutan för att kunna se bättre och prata några ord.Hon lyckades som sagt charma alla. Stolt och glad blir man ju!Härligt att kunna sprida glädje en regnig fredageftermiddag. Det var en trött tjej med hem som sov gott en stund ,hon har blivit mitt lilla plåster och följer mig vart jag går. En omställning för henne att varken Mickan eller Daniel är hemma. När vi kom hem tog de andra hundarna emot henne med glädje. Märktes att de saknat det lilla yrvädret.
För att Tindra ska få lite mer stimulans har jag börjat ta med henne i bilen när jag kör ärenden mm och ge henne egna lite roliga promenader. Hon och jag har ju alltid varit så tighta och jag tror hon känt sig lite undanskuffat. Har dragit sig undan och helst legat i sovrummet medan övriga hundar följt mig i hasorna. Hon har sett lite ledsen ut men märker redan resultat att det är en "gladare" hund.
Caspian blev nog också lite avis i morse när syrran snodde hans jobb men fick ett ben att trösta sig med men säg den glädje som varar räcker att syrran kommer hem så är benet drift=)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Duktiga lilla tjej :) ja det är inte lätt att ge alla det de vill ha...gosar vi för mycket med freija tittar Z med sina STORA ögon utan att säga något...men man känner att hon tänkter MEN JAG DÅ!!!!...hundar är underbara djur :)

Katarina sa...

Jag förstår så väl att folk vänder sig om och berömmer den lilla - hon är verkligen otroligt söt!!!
Katarina

Malin sa...

Klart att den lilla sötnosen charmar alla! Härligt att kunna skryta om sina sötnosar, skönt när allt funkar som man tänkt sej!

Kram Malin