Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 24 augusti 2009

världens bästa Tindra


Ikväll när vi tog vår kvällspromenad kommer det en ettrig liten terrier utrusande från en trädgård i full fart fram emot Tindra. Jag på ren instinkt drar undan henne i kopplet terriern flyger efter och jag hinner sansa mig.Hundens matte kommer rusande och vad gör Tindra när jag väl slutat slita rundor på henne? Jo lugnt och försiktigt nosar på den andra hunden och är hur lugn som helst vilket får den andra också att stanna till och göra likadant och det hela slutat med ett positivt hundmöte. Vilken tur att min hund är balanserad när inte jag är det=) Sen fick hon följa med och handla dvs åka bilen och vad gör jag då? Glömmer henne i bilen när jag kommer hem ,upptäcker det nu när jag ska lägga mig och då har hon helt tyst legat i bilen i mer än två timmar utan att jag saknat henne. Fast o andra sidan visar det ju hur lugna och tysta hundarna är hemma men fy mig hemska matte.

4 kommentarer:

Sandra sa...

tihi...stackars Tindra...undra vad hon tänkte när hon låg där i bilen och såg dig gå in och stänga dörren och INTE komma tillbaka...lilla kickan....det får bli sängen inatt :)

Anonym sa...

Ahhhh, stackars Tindra... ;o) Ska inte döma dig för jag har själv promenerat hela vägen hem med mina hundar stående bundna utanför ICA... Oooouuuuppppssss... Kom på det när jag kom hem & sambon undrade var jag gjort av våra älsklingar... Men dom stod troget kvar och väntade och undrade vad fan jag höll på med som bara gick förbi... hi hi... hjärnsläpp... Idag ade jag inte ens VÅGAT binda hundarna utanför affären med tanke på alla tokstollar som går lösa... ;o)

Katarina sa...

Aj då... tur att Tindra tog det med ro!

Katarina sa...

Det hade varit roligt - men passar inte bra i tid. Avståndet är inget problem; Nanna och jag kommer gärna ner vid något annat tillfälle...(valpträff kanske?) Men jag har anmält mig till trimkurs i början av oktober, och då behöver jag en riktigt vildvuxen päls att träna på... Men det hade varit så roligt att få träffa alla Nannas syskon och halvsyskon...och mattar förstås! Ni får säkert kul!!!
Katarina