Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 2 augusti 2009

hemma

Utsikten från matbordet




Nu är vi hemma igen efter en veckas lugn och avkopplande semster i mitt lilla himmelrike som är Sandviken i Blekinge.Det var jag, Uffe , Mickan och hennes pojkvän Anton. Vi har haft det jättemysig bara en eftermiddag med smått duggregn i en timme och jag har badat alla dagar utom en. Jag ÄLSKAR havetVi har gått bingorunda,spelat minigolf, ätit rökta räkor och lax på stranden i Hällevik,ätit glass på bryggan i Hörvik, varit i Karshamn och Sölvesborg. Men framför allt laddat batterierna med en bra bok/böcker,löst korsord,gått långa promendar och bara varit. Helt underbart.
Första dagarna utan hundarna var sköna bara tänka på mig men sen kröp abstinensen på. Våra kära hundvakter här hemma tyckte de var så skönt att vi kom hem då de hade hunnit bli ganska trötta på allt vad hundar heter, Som Stoffe sa Mika är inte ens söt längre. De hade haft en ganska tuff vecka Teddy som gått med tratt och står på medicin och som tar chansen när han kan och ville inte äta utan att de matade honom vilket Teddy tycker är väldigt bekvämt och men bara trams men de låg tålmodigt två gånger om dagen på knä och matade honom,lilla Mika hade haft diarrè i två dagar med allt vad det innebär med en valp som inte är helt rumsren som också kom på under veckan att väcker jag Daniel mitt i natten då tror han jag vill ut så kan vi busa så hon väckte Daniel vid tre-fyra snåret och drog ut han i trädgården och snäll som han är lekte han med henne där i en timme innan de somnade om,Caspian testade gränser och ville inte alls lyda sina i vanliga fall lekkompisar elller komma när man kallade och Tindra som var duktig trött på sina olydiga barn och som bara saknade sin matte och som tröst följde dem i hälarna hela tiden. De var mer eller mindre rätt trötta killar vi mötte men de hade varit så duktiga för all ledig tid de haft hade lagts på hundarna de hade promenrats,matats ,torkats mm sen åkt till jobbet hem från jobbet för att göra samma igen. De hade bara hunnit jobba och sköta hundar i en hel vecka så jag tycker det verkar som om mina hundar blivit ganska bortskämda . Adam som varit här och hjälp till var helt förundrad över förvandlingen när vi kom hem då alla lugnade ner sig och var precis som vanligt igen. Det märks att vi inte brukar lämna dem och det var Caspians första gång som jag åkte från honom. Det är ju viss skillnad mot att inte behöva ta ansvar för 4 hundar utan bara ägna sig åt dem när man har lust och sen behöva ta allt ansvar. De sa unisont aldrig mer 4 st på en gång=) Det låter som om ens hundar är rena pesten men i vanliga fall brukar vänner bli förvånade över hur lugnt det är här trots att man har 4 hundar förutom när det ringer på dörren då=)

2 kommentarer:

Sandra sa...

ASGARV!!!!! skrattar så tårarna rinner...stackars Mika som inte ens är söt längre...skrattt....ja det låter som en intensiv vecka för grabbarna :) och som en mycket skön vecka för Er :) Härligt att "bara vara" och njuta av dagen.

Katarina sa...

Jag sitter också och fnittrar när jag läser - kan tänka mig att det var en intensiv vecka för killarna! Härligt att höra att ni har kunnat koppla av och njuta av ledigheten och 'hundfriheten'. Man behöver vila och avbrott ibland.
Kram på er alla - både hundar och mattar och hussar!