Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 16 augusti 2009

promenader

Idag var jag snäll och gick upp och "tog" hand om en morgonpigg liten Lowa som inte alls tyckte att hennes matte skulle sova längre än till 6,40. Sen kom jag på att det var ju min sista sovmorgon för jag börjar ju jobba imorgon men Mickan har ett par dagars lov till. Vilken miss=) Det var blött och molnigt ute så skulle jag våga mig ut i skogen? Inte kan det väl vara några ormar ute i det vädret? Så när Lowa somnat om gick jag Tindra och Caspian ut i skogen till vårt älskade päronbacken och det är hur länge som helst sen vi gick där och jättelängesen jag hade hundarna lösa. Jag utmanade inte ödet och släppte bägge utan Caspian blev den som fick springa loss och till min förvåning höll han sig i närheten hela tiden och lydde på inkallning.Tog oss en promenad på 1 1/2 timme riktigt skönt! Sen var det bara att ta tag i gårdagens grejar vika tvätt ,dammsuga och torka golv=( Stoffe tyckte synd om mig och erbjöd sig laga maten och Mickan beslöt sig för att göra kanelbullar. Ikväll fick hundarna egna rundor. Min förvåning var stor då Tindra skällde och ylade när jag gick iväg med Caspian (övriga på bio) det har hon aldrig någonsin gjort tidigare. Däremot sa inte Caspian ett pip när jag gick med Tindra. Jag tror Tindra vill ha mer tid och uppmärksamhet. Idag kom också mailet från Mickan och Lowas valpkurs som startar på tisdag. Hur ska det gå? Undrar om långt och kort känguruhopp är med=) Eller snurra in sig i matte ben och tugga koppel. Ska bli spännande och jobbigt för mig att sitta tyst vid ringside. Men mycket nyttigt för Mickan. Jag har en fullspäckad vecka framför mig så varför ska man jobba jag har ju så mycket ändå=) Men en dag i taget så blir det nog bra.

1 kommentar:

Sandra sa...

vi börjar nästa vecka igen...spännande....jag sitter och funderar på om "bita av hälsenorna" är med på vår kurs i sånt fall blir nog Freija "bäst" i gruppen :P