Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 20 juni 2010

Älskade mormor

Allt har gått jättebra med Ceasar inatt det enda är att han är lite bortskämd med att få frukost kl 05,00 och det tog en stund innan jag kopplade det imorse.Sen kröp han upp till Uffe i sängen för att sova på hans arm och tvätta honom lite så det slutade med fem hundar i sängen. Är lite trött idag men det är det värt. Vi skulle ha kalas för mig och Daniel idag och han kom redan kl 09,30 för att äta frukost och gratta mig. Fick min nya header av honom och trycka upp visitkort. Mickans tips för som hon säger det händer så ofta folk frågar vilken kennel Lowa kommer ifrån när hon åker tåg och då hade det ju varit perfekt att kunna lämna kort. Lite kul idag på promenaden då kom det en bil med en man i som stannade han klev ur och kom fram till oss. Började kela med hundarna såg min fina kenneljacka så säger han när jag såg din jacka förstår jag varför hundarna har sådan resning inga vanliga familjehundar det här inte. Ingen aning vem mannen var men lite kul och först och främst är ju faktiskt mina hundar familjehundar. Kalaset idag var jättetrevligt och det bästa av allt min 94 åriga älskade mormor orkade komma.
När kalaset var överstökat var det dags att börja fixa Lowa inför morgondagen. Då tänkte jag och Gunilla ta oss en tur till Jönköping för att pröva lyckan. Hoppas denna domare tycker bättre om Lowa trots att hon inte har mycket päls just nu. I vilket fall ska det bli kul att komma iväg och vi ska se till att ha en helmysig rolig dag jag och Gunilla......precis som vanligt=)




10 kommentarer:

Malin sa...

Lycka till, jag håller tummarna! Tack så mycket för orden i min blogg =)

Elons matte sa...

Lycka til imorgon. Kul att se var ni hamnar : )

Katarina sa...

Vilken snygg header! Håller tummarna för er i morgon!

Anonym sa...

Hej hej!
Håller händerna för er imorgon!
Kör försiktigt.
Härligt med era Jackor. Det ser så fint ut när ni är några som har samma.
Kör nu inte vilse.
VOV VOV Ricco & Towe

Sandra sa...

Åh vad spännande!!! Lycka till imorgon :) ceasar är en liten bortskämd mattegris ;) tur han inte var här och ville ha frukost kl 5 för jag hade inte orkat det....tur att Freija gillar sovmorgon precis som matte ;)

Grabbarna boys sa...

LYCKA TILL imorgon.
Vi håller alla klor på er.
Och vilken snygg header.
Ha det så bra o kör försiktigt, matte ska tänka på er imorgon.
Vov från grabbarna boys!!

Gunilla sa...

Är man van att få mat kl 5 så är man:)Jag kunde ju gått ner ett gram, har du tänkt på det???? Ikväll släpper jag inte matte med blicken, man vet ju aldrig om hon skulle få för sig att rymma igen. Ses imorgon vännen, är start klar kl sju.

TYSON OCH GÄNGET sa...

headern blev jättebra, jättebra med visitkort. Jag har fått av min uppfödare som jag brukar ge om folk undrar på tex utställningar.

Vilken pigg mormor du har, hon ser ju inte ut att vara en dag över 70 :-) Lycka till på utställningen, kram

Malin sa...

Viken härlig dag! Och alltid trevligt att få berömm för dom små fyrbenta :-)
Håller tummarna att det gick bra igår, enligt rykte var det bara igår domaren var bra, inte en s.k snöresdomare, som mest kollar vem det är som håller i kopplet.
Kramar Malin

Marie sa...

Fin header! Jättebra idé med visitkort, jag brukar ha ett gäng från min uppfödare och dela ut när det kommer fram beundrare till Elof på utställningar.
Vad härligt att du har din mormor i livet och att hon orkade komma på kalaset!
Hoppas att du och Gunilla har en supermysig dag i Jönköping! Jag fortsätter att hålla tummarna här hemma tills jag vet att ni är hemkomna :-)
Kramar!