Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 16 juni 2010

modell hundar






Äntligen sol och värme idag och mickan fick lust att fota hundarna ute. Hon tog 271 kort så inte lätt att välja men här kommer ett smakprov:

Lowa fick starta

Min "lille" prins Caspian



















Lilla mamsen Tindra såklart





















syskonen bus


Visst är de fina?


Annars har jag och Lowa varit och hälsat på "släkten". jag hade ännu en tid hos kiropraktikerna och mina blåmärken är numera svarta ,stora och täcker halva skinkan men än så länge fortsatt positivt så det är värt det. han tyckte jag var mycket tålmodig.En mycket trevlig kiropraktiker och en helt oäven att lägga ögonen på så det uppväger ju en del fniss.
Idag när jag var färdig så åkte jag och Lowa till Kylle nästansyster Swea moster Candy och "tant" Jackie och hälsade på. Lowa och Candy fann varandra idag men alla hundarna kommer så bra överens så det är trivsamt att se dem umgås. En jättetrevligt eftermiddag som gick allt för fort. Tack för att vi fick komma! Ikväll på rundan så fick de busa med kompisen Stina en dvärg schnauzer och där kan man väl säga att Tindra och Stina har blivit bästisar. De ligger tät nära varandra pussar och slickar varandra för att sen busa loss lite. Stina tycker Caspian är ganska ointressant i jämförelse med Tindra. Lite vattenkrig med småkillarna hanns också med. Igår tog jag och Catharina en långpromenad och plockade upp Stina på vägen och då fick hon busa loss med Lowa här hemma. Då kan man snacka full fart från bägge.De hade hur kul som helst. Stina och Lowa är nästan lika gamla det är så nyttigt för dem att träffa andra raser också att leka med och kul när det funkar.

11 kommentarer:

Elons matte sa...

Superfina bilder på lika superfina vovvar : )

Sandra sa...

Så fina kort :)

Katarina sa...

Jo, det är fina - jättefina!
Kram!

Grabbarna boys sa...

Helt underbart fina bilder på vovvarna.
Kram!!

Eva sa...

Snart har jag tittat så mycket på dina superfina sötnosar att jag väl blir med "kusin" med tiden..

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad fina bilder ni fick. Det är så roligt att ta bilder på hundarna man vet aldrig hur de blir :-) Vilekn härlig dag ni har haft. alltid kul att åka och träffa folk och få busa med andra hundar. Hoppas ni får en lika härlig dag idag, kram

Malin sa...

Vilka fina bilder, på fina vovvar =) Igår var jag och Haddock på eftersök igen, letade efter en trafikskadad älg, men vi hittade den inte =( Dock fanns det en blodlega och mycket spår, den har irrat runt rejält och kan ju ha gått hur långt som helst, vi kom flera timmar efter olyckan, lite tråkigt men Haddock kämpade i 2 timmar.
Ha det gott, kramar

Malin sa...

Vilka underbara bilder! Du verkar ha haft en busy day som vanligt ;-), härligt när vädret är bra.
Visst är det kul när hundarna får kompisar och jag håller med, lek med andra raser är jättenyttigt.
Hoppas solen lyser hos er även idag!
Kram Malin

herman sa...

Jättefina bilder på jättefina hundar!
Får stå över Tollarp för vi är på Öland.
Men vi har fortfarande siktet inställt på Sofiero. Kram

Anonym sa...

Vilka härliga bilder!
Syns att det är riktiga sommarbilder!
Skönt att köra att det fortfarande funkar med kiropraktorn.
Ha det gott!
Vov Vov från Ricco & Towe

Madde sa...

Tjusiga bilder på tjusiga hundar. Vi ses i Jönköping. Ha det så bra. / MAdde