Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 6 juni 2010

Valpträff

Idag har jag och Tindra varit på valpträff på Kennel Cockett. Det var syskon till Tindra och deras "barn" och "barnbarn".
syrran Mandy

Mandys barn och barnbarn Sally och?? jag och namn men två jättefina tjejer

halvbror Simon de har samma mamma.



För Tindra är det ett kärt återseende att  hälsa på hos sin gammelmatte

Hon har också alltid varit extra glad i Simone
Vi fikade pratade hund så klart och så fick vi prova på rallylydnad. Lite kul att köra med Tindra som bara gjort det ett par gånger hemma. Vi kom runt banan men inga stilpoäng direkt.
Här är de Eva som provar banan med Sally
Givetvis passade jag/vi på att valpmysa.


Det fanns två fina valpar kvar en ska flytta på tisdag


också lilla vackra Bailey som ska stanna på kenneln
här busar Bailey och Tinka

Har man inte varit valsjuk innan så blir man. Vi har haft en så härlig eftermiddag i solen och som vanligt underbart trevligt. En trött Tindra med hem men det har varit mysigt med en dag med kvalitetstid för henne och mig också. Caspians favorit Christopher har ju kommit hem och han passade på att ta med Caspian ut på långrunda i solskenet .Det gillar Caspian! Vad Lowa hittat på har jag ingen aning om hon har varit med Mickan. 

11 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Ja, ni hade en precis lika härlig o mysig dag hos gammelmatte som vi hade.
Visst får man ett speciellt lugn o alla hundar blir så harmoniska när man kommer dit.
De kommer säkert ihåg att där har de bott en gång i tiden.
Nästa helg ska vi dit igen, och vi längtar massor dit.
Kram Patricia o vov från grabbarna boys!!!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad härligt ni har haft med massa mysiga vovvar. De är ju söööta :-)

Ormar har jag inte ens tänkt på men däremot vildsvin haha ja jag har ingen större lust att träffa på någon av dom. Ha det gott, kram

Katarina sa...

Alla borde få mysa med valpar åtminstone en gång om året. Finns nog inget härligare! Jag njuter fulla muggar här hemma - och det gör Nanna också! Pussar och har sig...
Kram!

Sandra sa...

Så mysigt att gosa valp :)

Malin sa...

Vilken fin dag ni verkar ha haft, läste om träffen hos Patricia oxå, härligt med alla cockrar!
Hoppas du får en härlig måndag, kram Malin

Susann Larsson sa...

Ni verkar ha haft en härlig dag. Kul att träffa släkten.

Anonym sa...

Härliga bilder det är så mysigt!
å vilken tur med vädret idag har det ju inte visat sin bästa sida.
Ha det gott.
Kram Towe & Ricco

Marie sa...

Ni ser ut att ha haft en underbar dag hos Birgitta! Fina cockrar på alla bilder! Förstår att ni passade på att valpmysa. Bailey ser jättefin ut, roligt att hon ska stanna på kenneln!
Ha det gott!

Malin sa...

Kolla in videon på min blogg idag... En "tankeställar"-film...
Hoppas du har det bra. kram Malin

Katarina sa...

Ditt tips om morötter har varit ovärderligt. Nanna älskar morötter och Leia fick gnaga lite på en minimorot från McDonalds när vi körde hem från kenneln. Mums! (Men maken till matvrak har jag aldrig tidigare skådat...)

Becca & Olga sa...

Oj så många söta valpisar! :D