Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 12 juni 2010

veckan som gått


Idag skulle jag och Lowa varit med på taxens dag och ställt ut i klassen bästa icke tax men Mickan ville ha Lowa med till pojkvännen igår så det fick strykas. Eftersom vädret är så uselt så gjorde det inte så mycket och jag njöt av en helt ensam förmiddag för Uffe jobbade. Åt frukost i sängen tog det lugnt och sen en lång skogsrunda med Caspian och Tindra. En fördel med dåligt väder jag vågar gå i skogen.Susanne,Elinor ,Victor och Anton tittade inom ,de hade varit inne på taxens dag men jag avslöjar inga resultat=)
Lite fika och mycket prat trevligt som vanligt! Annars tycker jag veckan mest ägnats åt läkarbesök och kiropraktiker besök det senare något nytt för mig när det gäller att besöka själv. Ännu så länge mycket positiva resultat om man räknar bort alla blåmärken jag får men hoppas hoppas att han ska få rätt på mig och med det ge mig mindre ont i benet och nacken. Ska dit tre gånger till nästa vecka. Annars ärdet inget speciellt som händer. Mickan har ju börjat sitt sommarlov men ska börja jobba på måndag .Christopher var hem om ett par dagar men är nu och jobbar på Norje camping under Sweden rock festivalen sen är det hem för sommajobb på Bergendahls och Daniel håller på med flyttbestyr till nya lägenheten.Och jag ska njuta av en helg som inte är planerad. Har börjat läsa Marie Jungsteds nya " Den farliga leken" kan varmt rekommenderas. Passar bra med bok i detta vädret.




8 kommentarer:

Anonym sa...

Va mysigt med en helg som inte är så mycket planerad!
Tycker ofta att man försöker att inte planera in för mycket men när helgen väl är över så är man inte utvilad för det har blivit så mycket annat som man vill.
Va skönt att det verkar som om att kiropraktiker behandlingarna hjälper.
Ha en fortsatt skön helg !
Längtar efter sol & Värme!
Hälsa vosingarna!
Vov vov från Ricco & Towe

Eva sa...

Toppen med en så'n helg! Tycker det är oerhört vilsamt att ibland ha en så'n där man bara gör saker man VILL, även om det är stryka och städa...(Mer ovanligt, ska erkännas:))

Drömflocken sa...

Bra med bok tips min är snart slut!
Ses snart! Ha det gott

Grabbarna boys sa...

Vilken mysig helg.
Bara promenader och bokläsning.
Vi tror att vår matte skulle behöva en sådan helg också.
Ha det bra.
Vov o kram!!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Det var kanske tur att det inte blev någon utställning, inte så skoj i detta vädret. Det är ok att jobba när man ser vilket skitväder det har varit hela dagen. hoppas bara det blir bättre till nästa helg. Hoppas du har haft en härlig dag, kram

Marie sa...

Vad skönt att ha en "bara vara helg"!!! Det har i och för sig jag också den här helgen, fast det finns mängder med saker att ta itu med i! Vi har mycket att göra i trädgården och hade tänkt vara ute en hel del i helgen, men vädret gör ju att det inte är så lockande. Rejäl blåst och regnskurar lite då och då är dagens väder här.
Tack för boktipset, kommer väl till pass nu när jag snart är ledig :-)
Jag ska inte till Jönköping någon dag :-( Valde att åka till Tvååker istället. Det blir helt enkelt för dyrt att åka på alla utställningar som man vill och sedan vill jag inte ha varje helg uppbokad heller. Fast det hade varit kul att åka till J-köping och bara vara hejaklack! Vi får se...
Ha en fortsatt skön och avkopplande helg!
Kram!!

Madde sa...

Hej! Hoppas att du blir bättre i din nacke och i benet. Så jobbigt att ha ont. Du skulle till Jönköping något i helgen? Vi ska vara där alla 3 dagarna och vi hoppas på uppehåll bara.

Malin sa...

Vad skönt att bara ta det lugnt, umgås med hundarna och goda vänner eller en bra bok, kan väl knappast bli bättre??
Hur mår du? Hoppas du mår bättre, att du lyckas hålla tankarna positiva, det är inte alltid det är så lätt.
Stora kramar Malin