Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 27 juli 2010

Ett fniss

Vår veterinär är en lite rolig typ och lite speciell på ett mycket härligt sätt och det han säger tar man inte illa upp på.
Ett exempel från igår.
Han lyssnade på Teddys hjärta gav mig stetoskopet för att jag skulle få lyssna sen knäpper han upp sin skjorta med orden " bara för dig" för att jag ska få lyssna hur ett friskt hjärta låter.Sen kommer nästa nu är det min tur att lyssna på ditt.=)
Tillägas ska att han även är eller var (numera pensionär) läkare.
Ett annat exempel var där med katten en gång. Av någon anledning berättade jag att han alltid låg på toastolen när jag duschade.
Då kommer det han "vet var han ska hitta mus".
 Men som sagt sägs på ett sätt så det inte uppfattas eller att man tar det fel utan man bara skrattar och får ännu en historia att berätta.
Och framför allt en mycket mycket bra veterinär med djurens bästa i fokus.

8 kommentarer:

Eva sa...

Hihihihi!!
Jag började sakna "min" Sven väldigt mycket plötsligt... Han var också en så'n där. En så'n man lärde känna ganska väl och där det kunde "retas" lite åt båda håll. Också fullkomligt underbar med djuren! Det var,nästan, trevligt komma till honom även när det var sorgliga saker på g.

Katarina sa...

Tihi,det är härligt med humor!

Malin sa...

Haha, vilken underbar humor! En sån människa är ofta som en frisk fläkt, OM man förstår det roliga i det vilket säkert inte alla gör. Skönt att ha en sån charmig veterinär.
Kram Malin

Sandra sa...

fniss...vilken häftig snubbe :)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Härligt med folk som har humor och som man inte tar illa upp när de skojar. Har en del kunder på jobb som är såna och varje gång går man därifrån med ett leende :-)

Grabbarna boys sa...

Ja, vilken häftig vetrinär!!!
Det är väl tur det för så himla kul är det inte att gå till doktorn.
Vov från grabbarna boys!!

desperat hemmafru sa...

Kul med en personlig och rolig veterinär! Hoppas att det går bra med din hund.

Marie sa...

Haha, en sådan fräck veterinär skulle man ha! Roligt med människor som har humor!
Hoppas att Teddy mår bättre!
Kram!