Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 26 juli 2010

Inte så bra med Teddy

Jag och Teddy har precis kommit hem från veterinären. Ännu en gång var det analssäcksprolem och upptäckte vetrinären under tiden han sov vid öronhårsplockningen att han hade en begynnande öroninflammation. Så det blev spolning och rengöring. Analsäckarna var verkligen inte bra så det blir tratt ,penecillin och salva i stjärten i 10 dagar.
Men det är bagateller för hans hjärta hade nu blivit ännu sämre och veterinären sa att han var mer som 18 år än 7 år. Han gav han bara lugnade mot att jag godkände det och blev informerad om riskerna. Ett tag började andingen bli oregelbunden,svag så vi trodde han var på väg bort. Som tur var kom han igen. Han får numera inte gå några långrundor och helst inte hetsa upp sig.Bara ta`t lugnt och glida fram i tillvaron. Iof det gillar Teddy.
 Nu är vi hemma och han sover än och ska hållas under uppsikt så inget inträffar. 

9 kommentarer:

Malin sa...

Håller tummarna för att ni får ha eran Teddy ett tag till!
Och så vill jag tacka en en gång för dina fina kommentarer om Oliver =)

Krama teddy från oss!

Eva sa...

Skickar massorpussar till lille plutten!!
(Och ni andra gör bäst i att vara snälla och lugna ikring honom!)
Kramar!

Katarina sa...

Lilla Teddy...hoppas han får det lugnt och skönt framöver!
Kram!

Sandra sa...

Men stackars liten :( vi sänder pussar och kramar och hoppas han blir bättre.

Marie sa...

Hoppas att Teddy kryar på sig och att han får lugn och ro som han behöver! Det är alltid jobbigt när de inte är i riktig form. De betyder ju så mycket för en, var och en på sitt sätt.
Kram!

Marie sa...

Glömde i allt det tråkiga att tacka så mycket för grattishälsningen! Proffs håller jag inte med om, men jag tycker att det är så himla roligt och för varje gång lär jag mig mer och mer. Trodde aldrig att jag skulle bli så här frälst som jag har blivit!
Kram igen!

Grabbarna boys sa...

Hoppas verkligen att Teddy kryar på sig snart.
Han är ju en så go o skön kille.
Vov o kram från grabbarna boys o vår matte!!

cockettsriccardo sa...

Krya på dej Teddy!
Hoppas att allt blir bra med medicinen!
Roligt med roliga vetrinärer!
Ja de är väl med om mycket !
Tänker på er!
Och håller Tassar & Händer!
Kram Ricco & Towe

herman sa...

Ett försenat krya på dig från oss!