Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 18 juli 2010

Utställningsrapport

En liten snabb rapport är jättetrött efter en lång trevlig dag! Idag bar det av till Tollarp ett helg gäng Coolacoxar dvs jag med Caspian och Lowa, Susanne med Victor och Sandra med Freija sen våra supportrar dva Gunilla,Johannes,Ellinor,Henrik och Philip. Många trevliga vänner runt ring ingen nämnd ingen glömd. Först ut var Victor. Han och Susanne ställde som om de aldrig gjort något annat.De var bara så duktiga och betänkt första "riktiga" utställningen för båda. De kammade hem BIM idag och jag är så stolt över dem. GRATTIS!





















Sen var det Caspians tur som Lotta ställde åt mig idag. Tack snälla Lotta hon gjorde ett superjobb med honom  och visade honom så väl medan jag låg i buskarna och gömde mig så att han inte skulle se mig=)
Han slutade som reserv dvs 5:a i öppenklass med en jättebra kritik:

Maskulin hane med trevligt uttryck. Välburna öron.Elegant hals,kvadratiskt kropp.Bra kors,markerat förbröst. En tanke brant ö-arm.Bra vinklad bak.Bra substans i kropp. Bra päls och färg. Rör sig parallellt bak ngt marktrång fram.Vävisad.





















Efter dem var det Lowa och Freijas tur. Inte nöjd med Lowas "spring" idag var aningen hoppig men helt nöjd annars och även hennes kritik är jag jättenöjd med;



Mkt feminin tik med bra uttryck. Ädel hals,kvadratiskt kropp.Bra kors kunde ha något mer förbröst. Bra substans i kropp. Tillräckligt vinklad.Bra benstomme. För dagen något ur päls. Bra färg. Rör sig så småningom bra.Trevligt temperament. Välvisad.
 Hon slutade som 4:a i juniorklass

Något ur päls är väl det minsta man kan säga pälslös är ett annat ord och domaren sa att han ville ha välpälsade hundar och det drog ner betyget. Ingen av tikarna i klassen hade speciellt mycket päls men 1:an och 2:an hade bäst helt klart.






Två snygga tjejer på rad.

Hade kul nu när jag kom hem och tömde kameran. Jag hade tagit med bägge en fick Gunilla och den andra fick Johannes 9 år med fria händer att plåta så mycket han ville jag säger bara en mästerfotograf är född. Tack båda för alla kort blev en sådär 370 st. Tack även killar (Johannes och Philip) för ni tog så väl hand om mina hundar mellan varven. Caspian älskar Johannes och var överlycklig över att ha han i andra änden av kopplet. Sist men inte minst tack Anki mfl för tårtkalaset innan vi åkte hem.

11 kommentarer:

herman sa...

Stort Grattis till hela min CoolaCox familj!

Sandra sa...

Tack för en trevlig dag även om Freija inte var helt till min belåtenhet idag ;)

Charlotta sa...

Men usch som jag ser ut och jag hade visst inte nosen som du bad mig =( men det var roligt att få visa honom. =]

Eva sa...

Vad superkul det gick så bra! Jättefina kritiker.
Och Victor BIM! (Det var väl valpklass afghan...:)De ser lite kul ut i den pälsfasen!)
Grattis allihopa!
Massorpussar från oss.

Grabbarna boys sa...

Grattis till era fina kritiker.
Den ska du vara jättenöjd över.
Själva ska vi till Älmhult nästa helg med skrutten.
Det ska bli kul, känns som det är länge sedan vi ställde ut nu.
Ha det så bra.
Kram!!

Marie sa...

Grattis till fin kritik på båda dina hundar!! Vad roligt att Caspian ställdes ut igen! Synd att jag missade det live, men jag hoppas att det blir fler gånger. Jag tycker att han är så himla fin! Jättegrattis även till "din" valp Victor! Du kan verkligen vara en väldigt stolt uppfödare.
Kramar!

cockettsriccardo sa...

Grattis Carina, Caspian, Lowa!
Kul att se Caspian han e så fin ja Lowa med.
Trevligt att träffas.
Ja Tindra har lämnat många fina Valpar/hundar efter sig måste vara jättekul.
Ha det gott
vov vov från Ricco & Towe

Katarina sa...

Grattis!!! Vad kul att det gick så bra för Coola Carinas hundar idá!!!
Kram!

Susann Larsson sa...

Det var jättekul igår och jag är så stolt över Victor. Och alla Coolacoxarna fick ju riktigt fin kritik.

TYSON OCH GÄNGET sa...

Grattis, vad kul att det gick så bra för er. Inte dumt med en privat fotograf, lite många foton att gå igenom kanske hihi. Ha det gott, kram

Malin sa...

Vad kul att det gick så bra, grattis till alla fina coola coxare!! Och vadå urpälsad på Lowa, SÅ dåligt med päls har hon väl inte, betydligt mer än vår Elsa ivf som tappat allt under magen, suck...
Kram Malin