Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 6 juli 2010

SKRÄCK

Min värsta mardröm höll på att besannas ikväll. Mickan och jag tog vår långa skogsrunda jag gick först på smala stigen och hon skriker en ORM.
Jag vrålar och springer samtidigt som Tindra trasslar in sig med flexikopplet i ett träd och jag vågar inte gå tillbaka och reda ut henne så Mickan blir "tvingad" att fixa det. En liten svart orm hade jag precis missat att trampa på men som tur var såg jag den inte själv.Mickan något skärrad efteråt - "mamma nu tar vi inte denna rundan på ett par dagar".
Någon som sa något om att överföra sina fobier på sina barn? 
 Kan jag väl aldrig tro=)
Knappt jag fixade att lägga in denna bilden

15 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Ojdå!
Nu förstår vi att ni inte tycker om ormar.
Lite annat är det med vår matte o husse.
Häromkvällen så husse en stor huggorm ringla iväg i skogen.
Nyfikna blev de båda och ville se vart den ringlade iväg.
Men se, det fick inte vi vara med på.
Vi fick nämligen sitta en bra bit därifrån och missa alltihop.
Vov från grabbarna boys!!

Eva sa...

Stackare!
Så orolig/rädd är jag inte, men har slutat gena genom våra skogsbackar här se'n jag läste blogg om ormar... Vet att det har setts här, men inte vilken typ. Hellre säker dock!

Marie sa...

Håller med om att de är otäcka, men jag är nog inte lika rädd som du är. Tror faktiskt att jag har vant mig lite mer för varje år för jag brukar se några varje säsong. Vi har även haft snok på tomten och där tycker jag absolut inte om att de är!!!
Vilken fin header du har gjort och menyrad eller vad det nu kallas. Jag är så tekniskt okunnig vad det gäller sånt.
Kram på dig!

Susann Larsson sa...

Usch, stackare. Och stackars Tindra. tur att Mickan var med annars hade hon väl suttit fast i trädet ännu:)

TYSON OCH GÄNGET sa...

När vi var och badade i måndags såg killarna en stor snok i vattent, vi är tack och lov inte rädda så de fortsatte bada lite längre bort. Däremot blev jag skräckslagen för de elaka bromsarna (tror jag det var i alla fall) som bet både mig och Tyson, kommer aldrig att gå över den bron fler gånger :-) Tur ni överlevde er promenad, nu får ni gå en annan runda och hoppas ni slipper någon orm där, kram

Malin sa...

Usch, jag avskyr också ormar. Tur att du inte var ensam! Vilka fina presentationer du gjort om hundarna, såg att Katarina gjort likadant. Hur gjorde du dem?
Kram

Malin sa...

Oj, vad jobbigt att vara så himla rädd för ormar! Stackars dig! Jag hade en kompis en gång som fått sin fobi från sin pappa, han var så rädd så att en gång när hon var liten, typ 4 år, och satt på hans axlar, så slängde han ner henne på marken och sprang när han fick syn på en orm, DÅ är man rädd, om man tom är beredd att rädda sig själv före sitt barn, fy vad jobbigt det måste vara. Vi stötte på en orm nu på morgonspromenaden och stannade och tittade på den, Benjamin hade ju aldrig sett en orm på nära håll innan, han tyckte det var väldigt spännande!
Kram Malin

Katarina sa...

Jag är inte så rädd som du, men det beror kanske på att jag bara har sett en enda huggorm i mitt liv och då var jag 10 år. Fast om sanningen skall fram så stampar jag ganska hårt i marken när jag går i skogen på sommaren...

Katarina sa...

PS: Vad fint det blev här på bloggen! =)

Kylle sa...

En tur till staden, med hem hade jag en KOBRA...men i form av golfklubba till sonen. Jag har också ormfobier, men kan numera titta på de små kopparödlor vi brukar stöta på, inte så ofta som väl är.

Sandra sa...

Fyyyyyyyyyyyyyyy så otäckt!!!!!

cockettsriccardo sa...

Hej Hej!
Usch va otäckt avskyr allt med ormar!
Här är gott om dem i Vinslöv med!
Simon och Maja har stött på flera gånger jag bågar inte gå småstigar längre sålänge det är varmt utan går slinga eller traskar runt i byn.
Jag och Maja har gått några gånger på stigarna där hon har set orm har ricco´s koppel halsaband i handen och där har jag knäppt fast nykelknippan så jag går och svänger med det så , det skramlar hela tiden, och klampar extra hårt med fötterna.
Så det är nog orm år i år för pappa går runt sjön här i vinslöv och har då pratat med andra som med set orm här.
Ha det gott!
Va rädd om er i sommarvärmen.
Kram Towe & Ricco

Drömflocken sa...

Klart ni ska komma på onsdag. Och jag har inte ändrat mej.......ÄN!!???

Madde sa...

Visst är det äckligt med orm. Pierre fick klippa lite i hundsport som kom i dag. Kan säga att det är en liten bild på en orm i den. BLÄÄÄÄ !

Ha det så bra . / Madde

herman sa...

Hatar också ormar(matte)Bodde på en ö i ett halvår i Thailand, där det vimlade av kobror.
Usch vad jobbigt det var trots paradiset.
Jättefin blogg du har fått!
Skönt att det gick bra i torsdags. Inte spännande med gastroskopi.