Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 19 mars 2011

Allt är inte en dans på rosor

Om nu någon trodde det! För här hos gammelmatte bestämde sig husse för att det var dags för mig att ta ett bad. Måste lära honom att det är ute bad vi cockrar gillar inte i ett badrum. Men ska jag vara ärlig så var det helt ok. Óm inte så i husses sköna famn efteråt
Sen när man tror att allt är frid och fröjd då jäklar plockar han fram en mysko sak som blåser. Husse påstod att det var så skönt men tveksamt tyckte jag men husse lovade godis om jag var duktig och godis ÄR gott.

Och gissa vad jag hade fått göra innan all denna elegansen ? Jo raka mig men inte sjutton behöver väl småkillar rakar sig? jag bara undrar? Husse mumlade något om lurviga öron sen skulle jag bli fin om tassarna med. Vad sjutton jag är väl ingen tjej heller som ska fiffas dagarna i ända? Men rätt snygg är jag ändå =)

Tur att här finns Lowa att busa med. hon är en tjej i min smak.





Ännu en dumhet varför ska en skönhet som jag behöva ha täcke? Men allt klär ju en skönhet sägs det och jag fick minsann ett coolt Nasa halsband också. Coolaste hunden i Halmstad kommer jag att bli så då får man väl stå ut med ett fjanttäcke också.O gammelmatte berättade att det hade varit Ceasars och då blev det genast mindre fjantigt.
Caspian är en rätt cool kille att busa med också men man får ta det lite nättare med honom han börjar ju bli gammal stackaren snart tre år=)
Men han är lite jobbig vill bara skickas och slickas om om jag skulle ha några matrester runt munnen? Inte en chans mat är livet! Min andra storebror Ceasar kom också på besök idag men då glömde de minsann kameran. Jag har bestämt att när jag blir stor vill jag bli som mina fina brossor .. så det så.
Kolla vad mamsen lärde mig idag:
Det är vad jag kallar nyttigt vetande

5 kommentarer:

Eva sa...

Men sötaste blötnosen!
Lite bökigt att busa i den fina tröjan tror jag:) Men du klarar det ju toppenbra!
Tur att halvsyrran är så bra på bus när nu stackars Caspian är så gammal:)
PUSS på er allihop!

Sandra sa...

Ha,ha,ha,ha...gräva hålor är det coola cox signum eller...fniss...det känner vi igen ;)

Grabbarna boys sa...

Så fin du är Aldo.
Kul att få komma hem till "farmor" igen och bli lite bortskämt.
När vi är hos mormor, ja då blir vi attans så bortskämda alla fyra.
Tänk vad de är bra att ha ibland.
Vov från grabbarna boys!

Malin sa...

Du blev jättefin Aldo, det var HELT klart värt allt "elände" för du blev så snygg!
Kram

Anonym sa...

Stoffe+Aldo=perfect match!
Camilla