Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 13 mars 2011

kurs

Idag var det äntligen dags för mig och Caspian


att börja på vår efterlängtade apporteringskurs hos



 .

Algot__Roger___Gozzi.jpg Dock var den inte lika eftertraktad när klockan ringde en söndag morgon. Den startar nämligen kl 09,00. Gunilla och Ceasr kom och hämtade upp oss och det var taggade hundar vi hade med oss.Några deltagare kände vi från höstens kurs och några nya alla lika trevliga. Var så nöjd med Caspians kontakt fotgående,inkallning mm. Han tycker det är så kul själv också. När vi slutligen kom till momenetet apportering då var det väl inte riktigt lika kul tyckte Caspian Som inte alls är en hund som vill bära eller hämta skaer.Så  varför jag går apporteringa kan man fråga sig=) Men jag tycker det är kul!
Men i allfall Roger kastade dummiesen
Och Caspian tittade tog ett varv och slutligen efter liter uppmuntran från mig gick fram och nosade. Där fick jag lägga berömmet. Inte högre krav än så förrän han har fått upp lusten.Så nu blir det till att träna det och visselsignaler här hemma.
Alla de andra hundarna var så duktiga på att hämta men vi tar det i Caspians takt utan några krav. Är inställd på att vi kan gå denna kursen flera gånger men viktigast är ju att vi har kul eller ?
Vid två tillfällen ska vi testa vattenapportering också det ser jag fram emot.ÄR så taggad och tycker det ska bli så kul! Roger gick igenom en hel massa till i teorin vad målet ska bli och jag har inte bråttom men vill gärna någon gång nå dit.

6 kommentarer:

Sandra sa...

kul med kurs när man är taggad :)

Susann Larsson sa...

Tycker du kan vara nöjd bara att han kan "kontakt, fotgående och inkallning." Tycker att det är avanserat bara det. Stackars Roger lär slita sitt hår när vi kommer dit:(

Kylle sa...

Kul!! Huvudsaken är ju helt riktigt att man ha roligt!! Resten kommer ska du se

Heléne sa...

Kul för både Matte och Caspian med nya utmaningar!
Han lär sig nog så småningom även att apportera, du får väl muta med godis:-))

Elon och Linus matte sa...

Elon är heller inget för att bära på saker. han bär när någon kommer, sedan släpper han, så var vår golden också. Linus verkar vara lite mer taggad så, emn vi får se vad det blir av honom : )

Madde sa...

Vad kul! Vi ska oxå börja på apporteringskurs men inkallningen på Teddy är inte något bra. så vi får se hur det går. Jag har inte heller bråttom utan det får ta den tid som det tar. Men vi ser fram emot det oxå.