Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 29 mars 2011

Träning

Min plan för dagen var att träna Caspian i eftermiddag. Den sprack jag somnade och tog en tre timmars sov paus. Inte klokt. Men en fördel med sommartid det är ljust längre. Så ikväll gav vi oss ut i skogen. Visselträning stod först på programmet går jättebra. Lyckades till och med bryta honom när han var på väg att spåra upp lite på egen hand. Sitt med pipan är helt utan problem. Provade så smått med att få han till att sitta på avstånd men det gick inte. Men jag hejdade mig själv och tänkte ta´t lugnt få två grejor att sitta riktigt innan jag börjar på nästa. I skogen träffade vi en mkt trevlig man med sina två hundar och även de kom på Caspians pipa. Vi tränade även fotgång i skogen utan koppel fungerade perfekt. Då blev jag lite kaxig. Tänkte fan nu vågar jag prova ute i  trafiken också. Och mina vänner hela vägen hem gick han utan koppel med huvudet nästan klistrat vid mitt ben. Lite sittövningar på vägen. Behöver jag säga att jag var nöjd? Tilläggas ska att nu är inte Tyringe stort och trafiken minimal men katter och ankor har vi gått om.

Hem och bytte hund och ut med Tindra på hennes promenad. Den blev det ett grisöra för henne och stanna i hundrummet det var dags för nästa övning för min prins.Leta saker. Jag la ut apporterna och tennisbollar. Han fick sitta och vänta tills allt var klart sen sök. Hade klickern redo och först fram en boll klick och godis. Nästa wow kaninpälsen den bär jag gärna till matte. Jippi han bar !! nästa apport letades upp klick och godis. Lilla apporten fick han hjälp att hitta jag hade ju lagt den bak leksakskorgen vilkent fjant tyckte han sak som sak=) Den satte jag igång att kampa och busa med fick igån han och han sprang och hämtade den flera gånger. När allt var som roligast då slutade vi. En boll letade han aldrig upp men brydde mig inte då jag tyckte resultatet var så bra. Behöver jag säga att det känns som en toppen dag träningsmässigt. Duktiga killen. Vi har långt kvar men är på G!

6 kommentarer:

Sanna sa...

Det här med lydnad och gå fint måste ligga i släkten... ;-) Så duktiga ni är!!

Sandra sa...

Duktig kille :)

Heléne sa...

Det här med sommartid ställer till det. Man kör vintertid på kvällen - men har man då en viss tid att stiga upp till - så är man ju en timme kort på sömn. Du har ju dessutom varit sjuk så du behövde nog få sova i em.
Kul att träningen går bra :-))

Grabbarna boys sa...

Vi håller med de andra, vad duktiga ni är.
Nyttigt att dela upp gänget ibland. Själva har vi smågrabbar (Abbe o Teo) varit ute med matte i 1 1/2 timme nu ikväll då även vi fick en väldans massa träning. B.l.a gick vi båda fot bredvid hennes ben i flera km. Då gick vi både på skogsväg o asfalterad väg med lite lagom med bilar.
Härligt med ljusa kvällar, då hinner man ta sig en ordentlig paus efter en dag på jobbet innan man ska ut.
Ha det så bra.
Kram!
Athos var med husse och gjorde stan osäker!! De gick kvällsrundan där medans Herman var på bågskytte.

Freja Phaléne sa...

Sickna duktisar ni är =)

Katarina sa...

Jag är riktigt imponerad! Duktiga Caspian!