Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 12 mars 2011

Muffins besök

Idag kom mamma och Muffin på besök. Jag skulle hjälpta till med kloklippning men när jag såg lurvbollen eller lilla björnen blev det liiite mer än så.

Kolla vilka tassar!

Tre timmar senare såg hon ut så här
Aningen bättre eller?
Jag fick skicka iväg mamma till förmedlingen en runda för det var ett rysligt duttande med henne. Är man på trimbordet och ska bli fin så är man. Det är bara att gilla läget och när hon bodde hos oss gillade hon det men idag var trimmaskinen inte allt favoritverktyget. Mamma tyckte så synd om henne;) och pjåskade nåt rysligt så det var då hon fick åka. Sen gick det hur bra som helst.
Lowa blev örerlycklig över att träffa "syrran" igen.
Ja även de andra hundarna så klart
Lite bus blev det något motvilligt från Muffin

Inga bra bilder alls tyvärr.

Frågan är om Muffin tyckte det var lika kul för hon ville inte gå ur bilen jag fick bära ut henne. Kan förstå henne. Hon var väl rädd att hennes lyxliv skulle ta slut och att hon skulle vara tvungen att bo här igen:)

När jag äntligen var klar med henne släppte vi ut hela gänget igen och vad gör hon springer till grinden och vill till bilen.
Ville inte komma in igen. 
Nu tror jag ju helt ärligt inte att Muffin vantrivdes när hon bodde hos oss men att hon trivs nog med att få all uppmärksamhet själv och bli ompysslad med som en prinsessa. Ser hur mycket hon älskar mamma och pappa och det är ömsesidigt så än en gång jag gjorde rätt som lät henne bo kvar. Mamma fick idag hem alla hennes rosetter och nu skulle det minsann göras prisvägg till henne.

4 kommentarer:

Susann Larsson sa...

Härligt med sådan kärlek:) Hon är så söt.

Sandra sa...

Härligt att de trivs så bra tillsammans :)

Eva sa...

Även om det kanske känns lite kymigt för er måste det väl ändå vara helt underbart hon trivs så bra där hon bor nu?
Lilla söta "nalle-gumman":)

Anonym sa...

Härligt att hon blivit prinsessa och lever lyxliv, måste kännas bra för dig också. Klart hon hade det bra hos er, men här är hon ju ensam och får bestämma allt:) Så söt hon är
Kram
Marie