Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 16 mars 2011

YES!!!

Är mycket stolt och glad över min prins idag
 Åkte iväg för att träna på vår hemläxa dvs visselpipan och dummiesen. Gör det på ställen vi inte brukar vara. Idag var andra dagen vi tränade. Redan nu har han lärt sig komma på rätt visselsignal.9 gånger av 10 är snittet ungefär. En gång var där ju otroligt goda sorkhål att sniffa i.Idag började jag också lägga till handtecknet Tror ju inte att han fattade varför jag stod där med armarna rätt ut men kanske han lägger ihop så småningom om jag är konsekvent. Tränade också på sitt med visselpipan inga problem där heller. Hade han lös han gick fot en signal och han satt som om han inte gjort annat. Söker ögonkontakt och vill verkligen jobba.Otroligt kul att se och det taggar mig. Provade dummisen i det okända men då var det noll intresse. Så då tänkte jag "Carina skynda långsamt" det var ju ordern jag fick. Väl hemma plockar jag fram den i trädgården och som han gick igång titta själv



Min tanke var att berömma på en nosning och han springer och hämtar. Absolut inget korrekt avlämnade men fick också lära mig att inte ta den i från honom utan han ska släppa själv. Jag är bara överlycklig att han tyckte den var kul!

Sen om han gör det på kursen är en annan sak men från att inte velat alls till detta är ett gigantiskt framsteg för Caspian. Tycker det är så härligt att se hu kul han tycker det är känns som om han har massor av outnyttjad kapacitet som bara ligger och väntar på att komma till användning. Gäller bara för mig att utnyttja den.
Caspian hade även besök av flickvännen härom kvällen. Dvs Saga men den lille rackaren var nära på otrogen. Hon hittade ju snyggingen Teddy som blev alldeles till sig av en sådan snygging. Hm tyckte Caspian bli brädad av en liten plutt. Men allt slutade gott Saga hade energi och kärlek så det räckte till båda. Ja eller till hela flocken de verkligen älskar henne. Igår var det ju itne mer än rättvist att Caspian fick hälsa på henne utan Teddy och ingen var gladare än honom. Ikväll har han fått bada gäller ju att vara snygg igår blev det lite trimning så nu är han snart en riktigt stilig prins igen. Imorgon kommer Stoffe och Aldo hem hela 4 dagar ska jag f¨å rå om dem. Härligt.

5 kommentarer:

Drömflocken sa...

Så kul att han vill ta och bära dummiesen, DUKTIG. Men det visste vi väl att han skulle fixa. Blir kul att läsa om hur det utvecklas.
Det var en riktigt intressant em hos Carola. Men hon sätter myror i huvudet på mej?? Mitt eget fel då jag har en förmåga att grubbla mycket.
Tycker också att det skulle va kul att bo närmre, ibland behöver man ventilera sina funderingar, och se det ur andra vinklar.
Tror du vet vem det ä, det hänger ju på om matte går med på det och en sak till, hur hans temperament är. En som är lik Swea blir nog mest katastrof..........En lugn och sansad gosse ska det va

Eva sa...

Men så kul!!!
Vad härligt det är när saker bara "ramlar ner" sådär!
Åke skulle säkert hälsa "HEJA TEDDY!!!" Han håller nämligen styvt på att havanaiser är Guds gåva till ALLA tikar...;) Vavvor eller bullisar spelar ingen roll.
PUSS till duktige prinsen!

Grabbarna boys sa...

Vad duktig du är Caspian.
Det är väl kul att få träna med matten helt själv.Ett knep vår matte gör ofta med oss är att ha bara en dummies med när vi är ute i skogen.
Då är den som blir utvald att få bära mycket nogrann att inte släppa.
Gör man det är det ju nån annan som snor åt sig dummisen.
Vov från grabbarna boys!

Malin sa...

Vad kul att det går så bra! Det är ju tyvärr så med alla våra goa cockrar (eller alla hundar egentligen) att dom som inte får jobba (våra tex) har en massa kapacitet som bara finns där och till slut går förlorad, sorgligt egentligen.
Har Caspian parat eller?? Det vore ju spännande!
Kram

Freja Phaléne sa...

Wow! Ja stolt ska du absolut vara!!! Vilken kille alltså. Phalénekramar