Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 26 oktober 2007

Magiskt

Orkade inte skriva igår så här kommer det. Kl 5,03 fick jag ett sms där det stod "Nu kommer dem". Jag flög upp ur sängen ut i köket där jag förberett med klädr och kamera ut i bilen och gissa det hade frysit så det blev till att skrapa rutor. Har nog aldrig skrapat så litet tillhål rena livsfaran att köra. Efter 10-15 min var jag hos Petra och då hade redan två tittat ut. Det var en helt fantastisk upplevelse att vara med om. Där satt jag ,Petra ,Hilkka och Petras son Fabian i dämpat belysning väldigt rofylld och anddäktig känsla och väntade på fler underverk. Lady var helt enormt duktig på att sköta det hela var så lugn och gjorde allt rätt. Efter en liten stund tittade en liten röd valp ut som hade fastnat lite med benet men som snart kom ut helt. En väldigt liten tik som var så fin mörkröd i färgen tog en lång stund innan nästa kom denna gång en orange roan. Den kom precis 06,15 för min väckarklocka på telefonen ringde. Sen blev det stopp och vi trodde nog det var slut där. Lady skötte om sina små. När kl var 07,00 var jag tvungen att köra hem skulle ju till jobbet kl 08,00 och skulle ju rasta mina hundar och hinna få lite mat i mig. Tindra bara luktade och luktade på mig och ville slicka mina händer. Jag skulle starta min arbetsdag i dag med att hämta varor och då kör man förbi Petra så jag var givetvis tvungen att stanna till igen och då hade två till titat ut en orange roan till och en blueroan. Så totalt 6 valpar 3 tikar och 3 hanar. Det var inte lätt att slita sig till jobbet. Jag hade sån lyckokänslai kroppen hela dagen. Det var en sån fantastiskt upplevelse och vad jag nu längtar tills det blir Tindras tur. Tack Petra för att jag fick vara med. På kvällen ringde Petra och var bekymmrd över den lilla röda och vi pratade en stund. Efter ca en timme ringde Petra och då hade den tyvärr dött. Så sorgligt den var så fin! Men den var ju väldigt liten och naturen är ju sådan att de starkaste överlever.

Sätter in en liten film på de små och några bilder.







Inga kommentarer: