Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 27 oktober 2007

stor romantik eller

Uffe kom hem med en present åt mig idag! Han hade varit och jobbat. Då hoppas man ju kanske på något riktigt romantiskt typ blommor,parfym osv. Ni kan aldrig gissa vad jag fick! Ett par ullfodrade Tretorn gummistövlar med fotriktig sula,reflexer mm. Romantiskt? Inte direkt men det speglar Uffes personlighet han är en praktiskt man med bägge fötterna på jorden och tycker att det är väl kärlek och omtanke att se till att jag är varm och torr om fötterna?
Uffe var som sagt och jobbade och Mickan har sovit hos Anton så när jag vaknade var jag alldeles själv hemma vilket jag inte kan minnas att jag varit på år och dar. En härlig höstmorgon idag med så det blev en lång härlig morgonrunda. Tog en ny runda idag som slutade i päronbackeskogen. Tindra är konstig hon när jag släpper henne i skogen nära oss på slingan blir hon tokig och spinger och spårar som en galning. När vi idag gick i andra skogen håller hon sig nära hela tiden max 10 meter bort och väldigt noga med att hålla ögonkontakt. Hon är allt lite konstig=) Tänker mycket på Petra och de små valpisarna. Är så sugen på att hälsa på dem men inte riktigt läge att göra det eftersom den ena lille behöver extra passning.Man vill ju absolut inte störa Lady eller hennes små.

Inga kommentarer: