Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 20 oktober 2007

spännande morgon

Som vanligt kan jag inte sova så länge på morgonen även och jag skulle vilja det så när kl var runt 08,00 tog vi morgonrundan. Härligt väder -0,4 och sol vad mer kan man önska. Tänkte vi skulle ta en lite längre runda som vi brukar på helgen. Lät Tindra springa lös. När vi kommit en bit träffar vi lilla Olga som är en fawn färgad mops. Underbart söt och busig! När vi står där och pratar dyker två hundar modell större upp och jag hör en röst som säger hej Tindra. Då var det Petras kompis Susanne med sina två dobberman Agnes och Signe. Dobberman är inte min favorit ras jag har en enorm respekt för dem men eftersom jag hört så mycket om dem kändes det lugnt. Tinra var lite reserverad till en början. Hon har lite respekt för stora allra helst svarta hundar nu är en svart och en brun av dessa men helt nya bekanskaper.Men det tog inte lång stund förrän buset var i full gång. Agnes och Signe började busa med varann och då hängde Tindra på.Mitt iallt bus kommer det två hundar till modell större Novak -Alaskan malamute och Grimm- Samojed. Ännu mer bus. Tindra minst men lät mest. Härligt att se alla leka. Efter en stund var det dags att forsätta vår morgonrunda och då dyker Isa upp. En svart schäferblandis som Tidnra lekt med många gånger tidigare men idag var Tindra inte sugen på mer lek utan nu ville hon gå vidare så det blev ett snabbt hej bara. En härlig morgon blev det. Annars är jag lite småsur vi har extrinsatt spårtäff idag som jag verkligen velat gå på men ska på kalas om en liten stund och imorgon är det simtävling så det gick inte att få ihopa. Ibland får de tvåbenta gå föra. Ska ut och lägga ett eget spår nästa vecka så vi har tränat lite till nästa gång.

Inga kommentarer: