Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 23 oktober 2008

Prins Caspian 6 månader

Caspian i dag i skogen!

Ett stort GRATTIS till Caspian och hans fina syskon! Har suttit de senaste dagarna och sammanställt en fotobok om valptiden och tittat igenom alla filmerna från förlossning och framåt. Vad glad jag är att vi tagit så mycket foton! Caspian har firat dagen med att vara med och jobba. Det är livet tycker han och pensionärerna men inte vår sura städk.......ng. Caspian hade varit på jobbet exakt 3 min när hon kommer med moppen och får smuts på den och kläcker kommentaren oh vad här är skitigt måste vara hunden som skitat ner. Behöver jag säga att jag tände till ordentligt och sa några väld valda ord och hon kontrar med att får man inte tänka högt. Nästa hon kom med var att man inte får ha hundar på jobbet och det får man inte heller i vanliga fall men jag har blivit ombedd av omsorgschefen i kommunen att ha med hund med jämna mellanrum i terapisyfte för de gamla vilket jag talade om snacka om att hon blev sur. Tänk att man inte kan unna de gamla den glädjen. Caspian är helt perfekt att ha med. Håller sig i närheten av mig men går gärna fram och hälsar och älskar att slicka deras händer. Han hoppar inte,skäller inte , bits inte samtidigt som han är väldigt kontaktsökande på ett trevligt sätt. Vi har en i personalen som är enormt hundrädd men den första hund som hon vågat vara i närheten och röra är Caspian det är tom så att hon skulle kunna tänka sig en sådan. Säger väl allt om hans lämplighet? Ialla fall bestämde jag mig för att fira hans födelsedag med en tur på Hovdala. Vad kan väl vara bättre en en del lerbad busa med mamma mm. en mycket nöjd hund. På hemvägen fick jag ett infall att stanna till vid en djuraffär jag inte brukar handla i. Skulle kolla deras overall sortiment då bägge overallerna fått stora revor. Då har de jubileumsdagar och ett välfyllt bord där allt kostar 10 kr!! Köpte en kamouflagefärgad vinteroverall som kostat 749 kr,ett nytt läderhalsband med små guldnitar kostat 99 kr 3 ben för 10kr, en pip och en påshållare som kostat 299 kr allt detta för 50 kr.Man fick bara köpa max 5 grejor annars kunde jag handlat mycket mera. Man tror knappt det är sant. Där fanns 1 overall kvar i Caspians storlek!! Ska ta kort sen när han torkat. Så nöjd jag känner mig. Just nu ligger hela gänget och tuggar benen jag köpt och alla är så nöjda så. Glömde säga att måndagens cockerpromenad med vår nyfunna vän var jättetrevlig som vi snart ska göra om.

1 kommentar:

Katarina sa...

Gnälliga medarbetare är inget kul! Trodde alla visste att hundar är välgörande för både gamla och unga... kanske behöver städerskan en egen hund?
Önskar jag hade en hundaffär med sådana priser här i närheten!
Kram Katarina