Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 7 oktober 2008

punkCaspian

Så här ser det följa Tindra i skogen!




Jag börja bli en riktigt skogsmulle. Kan bara inte hålla mig från skogen när det är så underbart väder. Idag blev det Vedema.För säkerhets skull pga av jakt tog jag reflexvästar på dem. Tindra fick massor att göra. Vittringen från helgens spår låg kvar och som hon spårade. Även Caspian spårade på och han saknade verkligen baljan med klövar från i söndags. Den platsen undesöktes länge och väl. Sen blev det bad för Caspian. Han ska trimmas på söndag och ska inte vara nybadad tills dess. Han har fått så mycket päls på huvudet att han är rena punkaren och inte släpper pälsen heller än så han får väl vara punkare ett tag till. Sen för den delen tycker jag valppälsen är ljuvlig och kan bli grymt irriterad på domare som inte tycker att en valp ska ha valppäls mm och kommenterar det. Det säger ju sig själv hur löjligt det resonemanget är och det är ju inte bara när det gäller päls utan andra grejor med. Jag tänker iallfall njuta av en svart afgahnhund så länge det nu varar för tids nog försvinner den för att aldrig mer komma tillbaka.

Inga kommentarer: