Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 5 oktober 2008

skogen igen!


Idag var det sista gången för Caspiananlagskursen.I ett underbart strålande väder(eller inte). Det regnade småspik hela dagen och blåste en del. Tack och lov att man har bra kläder. Jag blev uppflyttade idag till assisterande tränare =) Slapp lägga några spår själv (men gjorde det ändå) men skulle fördela ut sju spår till spårläggare och ge dem instruktioner om hur spåret skulle gå. Man fick allt tänka till lite för vissa är ju faktiskt helt nybörjare för en var det första gången idag på 20 år det var ens fru som hängt med ut idag.Kul! Mycket lärorikt för mig för att testa mina egna kunskaper. Gunilla fick i uppdrag att lägga två och där hängde jag på.

Sen blev det lite väntan innan det var dags för oss. Först ut var Ceasar som idag cockerspårade. Kände igen så mycket av hans spårning från Tindra. Han imponerar verkligen på mig väldigt spårsäker och går tillbaka och plockar upp spåret och försäkrar sig att det är på rätt spår han är. Ringar in spåret så bra. En stolt uppfödare är jag minsann. Sen var det Caspians tur och tro det eller ej men idag verkade poletten ramlar ner. Han hade bara ett kort spår men var jätteduktig och spårade trots två störningar. Först en lilla Candy som började skälla medan hon väntade på sin tur sen blev det oplanerad skotträning då det var jakt i närheten. Men han tittade upp vart skottet kom ifrån sen fortsatte han med sitt. Han är så förtjust i klöven som han bär tillbaka med stolthet. Idag var jag faktiskt riktigt nöjd med lille prinsen. Nu ska han få stå på mognad till våren då vi kör igång igen. Frågade om jag skulle anmäla till våren men jag tillhörde numera de fasta inventarierna så det var lugnt för min del=) Det som är extra kul är att vi är en så rolig/trevlig grupp och eftersom jag spårar i både anlag och öppenklass kommer jag fortsätta att träffa alla. Det var ju några som klarade sina anlag idag också. Sen sa de att när min och Gunillas bebisar klarat sitt anlag gick vi automatiskt över till att träna öppenklass. Ska bli spännade att se hur han blir i vår. Var hemma vid 16,30 och hade varit ute sen 10,00 så gissa om det var skönt att komma hem. Beställde pizza till middag och till efterrätt en påse plockegodis det var jag värd idag=)Detta måste vara himmelriket en hel balja med klövar.Har en ny mobil och fotona blir rätt ok tycker jag.

Inga kommentarer: