Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 18 oktober 2008

Utställning i Qpoolen

Meningen var ju att jag inte skulle ställa Caspian utan Ceasar men det slutade med att vi tog våra egna hundar med bra resultat.Vi var där inne i god tid bägge enormt nervösa. Vi var många i klassen 9 st hanar. Blev ju en del väntan innan det var vår tur och killarna var hur coola som helst. Nyfikna,framåt och lugna och avslappnade när så krävdes.Var många vi kände där inne och både Gunilla och jag kände ett bra stöd från våra vänner.Den första vi mötte var Maria med söta Rio.






Först hejade vi fram Hans-Otto och Camillas jack russsel Amanda till ett första pris med HP. Vi blev förvånade och glada när våra härliga spårledare Eva och Kim dök upp och peppade oss. Sen var ju Åse från kursen med Ginny också på plats Ginny blev 3:a med HP i sin klass. Sen var ju Birgitta och Simone från Cocketts där och många fler. Mycket prat och våra hundar fick mycket beröm vid ringside.Om jag var nervös innan försvann det när jag kom in i ringen. Caspian skötte sig jättebra även om han kunde sprungit lite bättre ibland. En mycket trevlig domare som tog det nätt och försiktigt med hundarna och pratade mycket. Caspian gav henne en puss som ett tecken på sin uppskattning. Jag var väldigt nöjd med vår presentation. Gunilla och Ceasar var efter oss och det är ju ett par som är födda att visa sig i ring. Var bara hur bra som helst och man såg att domaren gillade Ceasar. Sen började det nervösa placeringarna. Caspian blev sist utplockad men var så glad att vi blev det. Det hela slutade med en 4:e plats med HP till Ceasar och en 5:e plats med HP till Caspian vilket jag är så nöjd med med tanke på konkurrensen Även kritiken är jag mycket nöjd med den lyder:



Snart 6-månaders hanvalp av kraftfull modell. Vackert huvud,mörka ögon,utmärkt bett. Mkt kraftig kropp,Ganska bra för bröst.bra rygg och svanssättning,bra vinklar fram mkt bra bak,något utför med framtassarna. Mkt bra pälskvalitet,bra rörelser bakifrån,ngt lös i fronten. Vägvinnande rörelser från sidan.


Kan man vara annat än nöjd?

Inga kommentarer: