Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 4 oktober 2008

sovmorgon eller?

Dagen jag längtat efter länge dvs sovmorgon!! Men jag sova? Ha! kl 6,50 vaknade jag pigg som en nötkärna men tvingade mig kvar i sängen till kl 8,00 då Uffe kom hem från jobbet med nybakta frallor och morgontidning. Vi fick i allafall frukost ihop för sen stack han iväg till lillebror för att fortsätta bygga ridhus. Ovant för mig att vara hemma. Bestämde mig för att ta hundarna på varsin egen långrunda. Startade med Tindra och där hade vi tur för Gunilla var i byn och hängde med. Som Tindra njuter av att få gå ensam ibland man riktigt märker vad hon njuter av uppmärksamheten. Sen var det Caspian som fick en skogsrunda och han var lös hela tiden och jag tror inte han var längre än 2 meter ifrån mig på hela rundan sen slutligen Teddy. Så3timmars morgonrunda blev det för mig idag. Det är ju kanelbullens dag idag så lite övertalningMickan så lovande hon att knåda degen.Hon var även så snäll att hon badade Teddy idag. För skönhetssalong för dem blev det också. Rejäl genomgång av pälsen tass och kloklippning så nu är de så fina så. Måste bara berätta om Tindra som är så ödmjuk och inte vill tränga sig. De kvällar(väldigt få) som jag tillsammans med övriga familjen tittar på tv/film i tv-rummet i källaren. Där står soffan typ mitt på golvet. Teddy brukar ligga i soffan bredvid mig och Caspian antingen på golvet eller hos mig i soffan. Då vill inte Tindra tränga sig fram så hon går bakom soffan reser sig på bakbenen så får vi lyfta över henne. Likadant när hon ska lämna soffan då vill hon inte tränga förbi dem utan står och ser sig förvirrat omkring hur hon ska göra. På natten likadant. Teddy sover nästan alltid nere vid våra fötter och Caspian på golvet. När Tindra vill hoppa upp på natten måste hon passera dem så nu ställer hon sig på Uffes sida och piper så jag får hjälpa henne upp. Knäppa hund alltså=) Imorgon är det skogen och sista gången för Caspian på spårträning. Han är ju ännu för liten för att gå några prov och har för den delen inte ens kommit i närheten av att klara ett spårprov han är för liten än. Men till våren då kör vi!

Inga kommentarer: