Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 24 februari 2009

matte arg








Tog bilen upp i skogen och gick en sväng med dem.Så underbart väder. Klar blå himmel.
Hundarna sprang och sprang och ville helt klart fått en längre runda för när vi kom till bilen igen så passade Tindra på att ta sig ett extra varv och ville inte alls åka med hem.Bara att står vid bilen och vänta medan hon så väl visste att hon gjorde fel kröp nästan rundor i skogen ca 15 i från mig coh jag bestämde mig för att inte säga något utan hon skulle få komma själv och det var jobbigt tyckte hon slutade med att jag kallade på henne och hon kom. Men när vi kom hem fortsatte buset. Vi hade gått in i trädgården och stängt grinden trodde jag för Caspian råkade putta upp den och vips var han på väg in till grannen. Lattjolek enligt honom för han ligger bara och väntar på att jag ska jaga efter honom.Behöver bara säga att jag blev skitarg och går efter lämnar grinden öppen säger till Tindra att stanna kvar vilket hon alltid gör men inte idag. Jippi en hund till ute. Nu har jag ju inga rymmarhundar som tur är men med tanke på sista veckornas ministimulans rann det över på dem båda. Jippi vad de sprang över grannarnas tomter. Jag gick in och kallade på Mickan men då kommer Tindra så in med henne och Caspian ville forsätta sin katt och råtta lek men jag nappade inte. Satte mig på trappan och var väldigt frikostig med köttbullar till Teddy och Tindra och se mat har Caspian svårt att avstå så habegäret tog överhand och han kom springade.En liten bit utan ett ord från mig fick han. Just nu är det kyligare stämning än i Sibiriern mellan mig och hundarna. Tindra och Caspian håller väldigt låg profil för matte är ARG.=)
Vill ni läsa något gladare så gå in på Tindras dotter Nannas sida. Vad jag är stolt över att fött fram en så fin hund och vilken kärleksförklaring.

Inga kommentarer: