Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 16 februari 2009

Tova och Caspian

Jag har varit hemma från jobbet idag också men imorgon ska jag göra ett försök. Blir tyvärr trött snabbt och då kommer yrseln mm.Så jag måste helt enkelt ta det lite lugnare ett tag. Vi har fortfarande kallt och snö och jag tog Tindra och Caspian på en skön morgon runda. Tyvärr var det ystra hundar i kopplet och jag var inte riktigt nöjd med deras koppelvett men så är det ibland. Sen var det Teddys tur för en sväng och då går det inte för fort.Idag skulle jag åka hem till min svägerska Camilla för att hon skulle ge mig sprutan orkade inte kontakta distriktssköterkorna igen. Eftersom stimuleringen och antalet promenader minskat för hundarna just nu tog jag med Caspian så han skulle få träffa deras lilla yrväder Towa 1,5 år blanding mellan shi-tzu/papillon. Det var första gången de träffades. Towa blev så lycklig att hon skakade av glädje och Caspian undrade vart han hamnat. För inne hos Camilla där finns det kanin,turturduva och marsvin. Mycket märkliga saker som inte ens var rädda för honom. Han fattade ingenting. Luktade och backade undan så nyfiken men ändå lite läskigt. Vilket konstigt ställe och stackars Towa fick känna sig brädad för en stund. Men när jag var klar blev det rally i trädgården och Towa hon är snabb. Caspian är nog väldigt glad över att det inte blir någon runda ikväll han ligger helt slut på soffan och sover.

Inga kommentarer: