Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 24 februari 2009

stackars Teddy

Födelsedag igår samtidigt som han inte är riktigt frisk.Hans öra har börjat klia/rinna igen så ännu en örininflammation sen när jag tog upp han i min famn såg jag att hela hans öga ar igenmurat. Blev alldeles förskräckt först men det var massor av hans päls som klistrat ihop sig för han har fått ögoninflammation också så ögat varar är rött och är kladdigt. För att toppa det hela tror jag det är dags för att snart tömma hans analsäckar också för han är helt klart irriterad där. stackars lillkillen. Samtidigt är jag glad över att det är så pass enkla krämpor och inget allvarligt.Jag börjar nog gå mot friskare tider för nu ser jag all röra här hemma. Vi började ju renovera Mickans rum innan jag blev sjuk och Uffe har hållt på så smått när han orkat och bla slipat spackel och det slipdammet ligger fint här lite överallt. Ännu har jag inte krafter och ork att ta i tu med allt har bestämt att ge mig själv tid. Men jag längtar efter att gå ut med hundarna ordentligt. Pratade med Gunilla igår som börjat lydnadskurs inte avis på den men blev lite sugen på att träna Caspian lite här hemma. Eller åtminstone se vad han kan egentligen.Han har ju varit så enkel hittintills att man lätt blir lite lat själv och nöjer sig med det.Men en sak märkte jag på utställningen när vi rördes oss utanför ringen att han söker mycket mattekontakt med ögon och det uppskattar jag. Att han inte bara rusar fram som en bulldozer utan kollar med matte att det är ok.Ett samarbete känner jag att vi har. Men det vi måste träna mest på är inkallning. Är jätteduktig att komma från trädgården men i det fria är det inte alltid när det är dags att åka hem. Mycket en mognadssak också men väldigt tröttande.

Inga kommentarer: