Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 13 februari 2009

Snö och träning







Idag har det varit kallt och härligt ingen snö som fastnar. Gunilla och jag hade fått ett erbjudande om lite privat utställningträning av Birgitta på nordskånska kennel klubben som ofta dömer på inofficiella utställningar och är en flitigt anlitat ringsekreterare. Så trots våra krämpor beslöt vi oss för att genomföra det. Fick en massa bra tips och mycket nyttig träning för hundarna. Vi fick en massa beröm för våra hundar som hon gillade exteriört men även påpekande på det som kunde varit bättre. Hon tyckte vi skulle sikta högt med dem=) Synd att Birgitta inte jobbar i vår ring nästa söndag. Men givetvis blev det bus också och lite spårarbete. De hade gärna tagit ett bad också men det lyckades vi avstyra.Annars har jag varit hemma från jobbet denna veckan. Idag var det ny provtagning och värdena hade stigit något men de var inte helt nöjda så det blir en extra spruta på måndag och nya prov på tisdag.Ska ta sprutor hela helgen också sen är det ju tablettbehandling också. Är lite låg men har haft stor glädje av Gunilla som haft influensa denna veckan vill inte tänka på telefonräkningen.och inte att förglömma mina härliga goa vänner för telefonsamtal,mail ,besök en stor kram till er sist men inte minst min gamla mormor på 93 år som tagit till vana att ringa mig var morgon kl 09,00 för att kolla läget det brukar ju vara jag som tittar in till henne om morgnarna

Inga kommentarer: