Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 2 februari 2009

Plötsligt i Vinslöv

Fina Ricco!


Idag har jag och hundarna varit och hälsat på Ricci och Towe.Vi gick en lång härlig runda trots den iskalla snålblåsten. Hundarna hade det hur kul som helst. Men jag blev tokig på Caspian. När det var dags för att bli kopplade igen är han just nu jag ser dig och hör dig men struntar blankt i dig.Jag blir tokig på honom. De senaste dagarna har han blivit alldeles hopplös. Man kan kalla in honom och man tror att han kommer och en halvmeter innan så viker han av.Men jag kommer ihåg att Tindra också hade en sådan period och det gick över men vad hjälper det när min hund inte kommer. Då blir man glad över Tindra som kommer bums när matte kallar. Men Caspian är en slyngel just nu mycket billig=)
Matte kallar mig slyngel kan inte alls förstå vad hon menar!Har kommit på att vi får nog försöka träna bort hans pratande. Domaren kanske inte uppskattar och feltolkar honom på utställning och det vill jag ju inte.När vi kom hem till Towe igen så tog Tindra chansen att ge sig ut på kaninjakt. Hon hade känt vittring redan när vi kom dit och när kopplet var av söktes deras trädgård igenom och det tog inte lång stund innan deras kaninbur var hittat men se kaninsteken var bäst att låta bli om vi vill träffa Towe och Ricco mer och det vill vi ju gärna.
Ricco och Tindra har hittat samma spår.

Kolla stajlen!Inga höftproblem där inte!

Inga kommentarer: