Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 31 maj 2010

Kurs

Ikväll var det kurs för Mickan och Lowa och dagens övning bestod i att prova personspår. Men ska ju egenligen inte blanda spår på oefarna hundar men kände lite "skit samma" ett kort 100 meters spår ska ju inte ställa till det. Gissa vem som fick sitta i skogen en halvtimme och vara objekt? Jag så klart till alla myggors glädje. Så mycket mygg alltså de brukar inte vara intresserade av mig så jag skyller på waranet dvs blodförtunnande medicinen jag är enkel att sörpla ur numera=) Så där satt jag och väntade och väntade och sen på bara ett ögonblick var det över. Lowa hade haft full fart från start till mål dvs mig ,tog en minut eller så.
Ingen tvekan alls och hade inte alls funderat över att det inte var blod och klövar denna gång det räckte med skog och ett spår. Mickan tyckte det var jättkul!

Helt klart en  typ av spår som hon kunde tänka sig. Sen var det fika dags kunde ju varit mysigt om man sluppit ...ja just det myggen. En övning var kvar jag har glömt fina namnent på det men tränaren hade en mjuikis som hon skulle få Lowa intresserad av som hon sen la och Lowa skulle hämta....trodde hon. Ja ja andra gången gick hon ut och markerade den men hämta den kunde hon göra själv.Ingen apporterande hund det här i allfall inte gamla mjukisar.

ok är det den här jag ska hämta ....tror ni


Jag har hittat den


matte sa bra dvs godis jag kommer
mjukisen kan ni själva ta

7 kommentarer:

Susann Larsson sa...

Ja, det är rätt. Godis är det viktigaste:)puss från Victor.

Grabbarna boys sa...

Godis gillar vi också men vi gillar även att apportera.
Speciellt kramdjur!!!
Vov på er!!

Katarina sa...

Vad bra att Lowa och Mickan tyckte det var kul. En bra aktivitet som är lätt att genomföra på egen hand.
Kram!

Kylle sa...

Herre jösses kan ju tro det var Swea ni hade med er. Spårar bra och snabbt.
Hittar saker och markerar men hämtar inte "hem"
Det är inte sant att dom kan va så lika!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Visst är det roligt med personspår!! Vad roligt det gick så bra. Blev helt överförtjust när vi testade det förra helgen. Ska ut på onsdag och lägga lite i skogarna :-) Leta sak brukar vi göra på vanliga promenader och det brukar gå rätt bra hihi om Enzo vill komma och lämna saker förstås Ha det bra

Malin sa...

Vad kul att det gick bra och att dom tyckte det var roligt!
Men håller med, fy för myggen!!
Kram Malin

Sandra sa...

Duktiga Lowa :) Myggor är pest :(