Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 23 maj 2010

Utställning



Idag var det dags igen. Hemmaplan denna gång och en plan som mer var ett gyttjebad än ring Men vad gör väl det en dag som denna massor av trevliga människor,härliga valpköpare mm. Extra kul att träffa Herman som är en så tjusig fin kille och Monica som gör ett så bra jobb i ringen totalt nervbefriad men med den rätta coolacox andan vi ska ha KUL.

Stjärnor i all sin glans
Freija-Vega,Herman-Castor,Lowa -Orion


Sandra och Freija som är ett bra team och som vanligt gör ett kanonjobb ringen. Hoppas inte att Sandra håller att hon inte tänker ställa med=)

Så då min lilla stjärna. Min fantastiska lilla gumma som plockade hem en ny 1:a idag i konkurrens med 11 juniortikar till.Vi placerade oss inte men vad gör väl det vi fick ju en 1:a

Kritiken löd:12-months,very feminen,good size,typical head for the color,very nice dark eye with soft expression,would prefer her a little bit shorter,needs to develop ribs and body,nice coat,nice temprament,moves ok.
Hon är ju under utveckling och som en domare sa hon är en sådan som mognar sent.



 Hon var så duktig och skötte sig exemplariskt helt enkelt jag är jättenöjd!!
(Kanske hon iof inte sprang sitt bästa)

En liten bildkavalkad på oss:


.Fidelli,Lowa,Freija,Swea


Inte så dum ändå


och domaren klämmer och känner


Dagen vinnare i klassen med CK var ingen mindre än Cockett`s Afrodite"Muffin"


och på 3:e plats Cockett`s Nyx "Fidelli"
´JÄTTE GRATTIS !!
till er!

Muffin,Lowa och Fidelli

 
Eftersom jag vet att Freija inte kommit hem än så utelämnar jag hennes resultat här=)
Victor kom in och hejade på oss tillsammans med Susanne och han och Herman är verkligen syskonlika

Ja det var en härlig dag men kall.
 Så kul att träffa er alla runt ringen och grattis till så många bra resultat idag. Tack Gunilla för jacka och fotograf jobbet.

Tack även alla som grattade mig till Caspians championt!


och inte minst Malin!!! Tack för den superduper fina trimväskan.
Lånade din bild också.



11 kommentarer:

Katarina sa...

Grattis Lowa! Du är så fiiin!

Grabbarna boys sa...

Grattis till 1:an.
Vi är väldigt glada för vår också.
Med tanke på vilken sankmark det var till ring så tyckte jag alla var superduktiga idag.
Teo är iallafall en mycket trött kille just nu.
Men snart ska vi ta en runda i skogen så han får äta kvällsmat. Hi hi!!
Ha det så bra.
Kram!!

Malin sa...

Grattis till dig och Lowa, ni är jätteduktiga och vilka fina ståbilder ni fick på den lilla tjejen!
Kram

herman sa...

Stort grattis! Blev så imponerad över hur fint hon står!
Jättekul att få träffa er!
Siktet är inställt på Sofiero!
Kram Monica o Herman

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad skoj att det gick så bra på utställningen, tyckte det var bra kritik. Synd bara att vädret inte var bättre. kram

Sandra sa...

Tack för en super trevlig dag...och Grattis till 1:an :)Lowa är så fin :)

Marie sa...

Superstort GRATTIS till 1:an!!! Ni var så duktiga tillsammans!
Det är alltid lika kul att träffa dig och coola cox-gänget! Jag är så glad att vi har lärt känna varandra och jag hoppas att vi snart ses igen!
Kram!

Susann Larsson sa...

Grattis till den röda fina rosetten syrran./ Victor

Malin sa...

Grattis till kanonkritik och 1:an, visst är det så, att bara man får det så är man nöjd?? Hon ser jättefin ut på bilderna.
Kram Malin

Christine sa...

Stort grattis till 1:an... =)

Kylle sa...

Grattis!
Jag vet att det är hårfint men en viss besvikelse finns där. Samtidigt är jag enig med domaren, Swea är inte färdig. Frida är 2 först nu börjar hon bli riktigt snygg, Candy var ännu äldre. Mina hundar tar god tid på sej att utvecklas. Fina pälsar genomgående, skönt. Där slår Swea de båda andra hon har mycket fin päls, tycker jag.