Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 16 maj 2010

VILKEN DAG!

Vet inte hur jag ska börja. Det har varit en fantastisk dag jag kan ju börja med ett rungade
 TACK ALLA UNDERBARA VALPKÖPARE!
För att ni tar hand om "mina" valpar på ett alldeles underbart sätt och för att ni hade möjlighet att komma idag. Nästan alla hade haft möjligheten att komma idag bara tre som saknades men nästa gång då ses vi!


Nossan,Nanna,Ceasar ,Caspian från kull 1,mamma Tindra Lowa , Freija från kull 2 till sist Valle och Victor från kull 3
Riktigt roligt var att pappa Love till kull 2 också kommit



Lowa och pappa Love bekantar sig
För mig var det väldigt kul att träffa Nanna som jag inte träffat sen hon flyttade som 8 veckors valp

Nanna och Tindra

Oh vad fin hon är! Tindra har alltid varit väldigt glad i Ellinor så ett kärt återseende

.Tack för att du kom hjärtat!


Sen kom ju Nossan från första kullen också det är ett år sedan jag träffade henne sist. En underbart söt nätt liten tjej. Helt ljuvlig!Väldigt lik Tindra. 


Gunilla och jag har gått och spekulerat och vi fick rätt. Caspian och Nossan är mest lika den nättare typen medan Ceasar och Nanna är robustare. Bägge "modellerna" väldigt fina.

Ceasar och Nossan bekantar sig
Det blir ju lite extra att träffa de man inte ser så ofta det måste jag erkänna men det är precis lika kul att träffa er allihopa.


Så här såg det ut. Finns det en vackrare syn cockrar överallt! Vi hade satt upp ett litet hägn där hundarna kunde bekanta sig om man ville. Inte klokt att ett helt gäng många av dem nya för varandra umgås så väl utan något gruff. Massor av valpköpare hade kommit även från Drömflockens kennel.Brighjt Dreams kennel och Mixed dreams kennel.Vi höll ju dagen tillsammans. Man kunde ju önskat bättre väder men regnet höll sig borta. Vi hade ju ordnat en del aktiviteter för de som ville prova på. Agillity där Patrik,Ehlin och Love visade hur det skulle gå till. Rallylydnad,lydnad,pälsvård,ringträning och tipspromenad. Jag måste ju skryta återigen över mina valpköpare som kammade hem inte mindre än 4 av 6 priser i tiprsrundan som bestod av cocker/hundfrågor. Vinnaren var inte mindre än Mickan och Anton som hade alla rätt och jag lovar de visste varken frågor eller svar innan. Mickan kommenterade vinsten med att -mamma lite fastnar av allt du säger=) Mickan tyckte dock att första priset skulle varit den här lilla godingen

Jag hoppas att ni alla hade det trevligt och jag säger detta gör vi om=)
Ett stort tack för jättefin blomma och hundarna tackar för godis och ben.


Mer om valpträffen kan ni läsa i deras bloggar .
På hemvägen råkade jag ut för en skräck upplevelse. Jag samlade ihop snitslarna läng med vägen och sprang ut och in i bilen. Daniel ringde samtidigt så telefonen i handen och ut och in ett antal gånger. Till saken hör att jag har fortfarande inte fått tillbaka min bil från reperationen och får köra Uffes lilla golf där bakluckan inte går att öppna. Hade lastat fullt med grejer och hade bara Caspian i baksätet på bilen då resten av hundarna och tvåbenta fick skjuts med Gunilla.När jag var halvvägs hemma blev jag kelesjuk och skulle klappa om honom känner bak med handen INGEN hund. Vände mig snabbt om för att kolla (är på motorvägen) INGEN hund. Hjälp tänker jag glömde jag stänga bildörren när jag sprang ut och in. Irrar han omkring i Tollarp nu och/eller är överkörd ? Hade lite mindre panik. Kunde ju inte stanna heller eftersom jag var på motorvägen ett par km till och en avtagsväg jag in på den och tvärnitar då sticker ett yrvaket huvud upp bakom förarsätet. han hade krypit ihopa på golvet där. En lättnandes suck. Har nog sällan blivit så glad över att se min prins.


10 kommentarer:

Sandra sa...

Tack för en jättetrevlig dag :) Vi hade jätteroligt och Freija sover som en klubbad säl nu ;)

Madde sa...

Härlig dag ni haft, men oj vad han skrämde dig när han låg och sov.

Malin sa...

Låter som ni haft en underbar dag! Kram

Grabbarna boys sa...

Herregud vad han kan skrämmas prins Caspian.
Man blev ju dödsförskräck när man läste din historia.
Tur att den slutade väl.
Vilken härlig dag ni har haft och du måste känna dig stolt med alla dessa fina valpar som du har fött upp omkring dig.
Jättekul att läsa om era äventyr ni haft idag.
Ha det bra.
Kram Patricia

TYSON OCH GÄNGET sa...

Oj vilken tur att han bara hade krypt under sätet, kan tänka mig att du blev rädd för det blev jag när jag läste vad du skrev :-) Vilken härlig dag ni har haft och vilken massa härliga hundar som var samlade. Måste vara underbart att få träffa alla valpköpare och valpar igen. kram

herman sa...

Härligt att få se alla bilderna. Mest avundsjuk blev jag nog över bilden på pappa Love. Hade varit så kul att få träffa honom!

Marie sa...

Det låter som en toppendag med alla goa cockrar samlade! Roligt att det kom så många av dina valpköpare. Det var jättekul att läsa om er dag och se alla bilder (även i andras bloggar). En tanke som slog mig var att om jag hade haft möjlighet att komma så skulle jag ju ha tagit med mig pappa Loffe :-). Loffe kommer förresten till Hässleholm nästa söndag, men då ställs väl inte hans coola cox-barn ut?

Katarina sa...

Tack för detta otroliga arrangemang och för att vi fick komma (även om vi inte kunde stanna så länge)! Jättekul!!! Så roligt att få träffa hundarna och deras ägare! Så fina hundar du har fått fram - allihop!
Bamsekramar från oss!

Malin sa...

FY vad otäckt!! Skönt att han var där mattes gull-unge!
Vilken dag ni verkar ha haft, helt underbart! Vilken syn det måste varit med alla cockrar och jag förstår att du är stolt uppfödare till alla dessa finingar :-)!
Kram Malin

Malin sa...

Haha, du ska absolut inte känna dig förnärmad, för jag är ju lika muppig ;-)... Vi hade oxå vår på säsongsplats, det var helt underbart, "sommarstuge-känlsan" blev större då, vi hade tom en byggd altan som vi fick ta över...åkte dit nästan varje helg trots de 10 milen...
Hoppas ni börjar använda er igen nu då OCH börjar semstra även utan barnen!
Kramar Malin