Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 9 maj 2010

spår

Idag var det ta igen dag för mig och Lowa på spårkursen. Jag har missat två träningar med henne när bla Caspian gått prov. En helt ny grupp med en gammal goding i och en kompis från uppfödargruppen. Jag skulle lägga spår med två tjejer som var nya på det här med spår. En hade en jättefin cocker. De la spår och jag gick bakom och gav råd och tips (hoppas jag). Vi fick till två jättefina spår. Kul när man är nöjd. Lowa fick det extra knepigt idag för spårläggarna hade korsat spår med ett annat och det var lite rörigt. Lowa är inte tillräckligt erfaren för att kunna skilja två korsade spår och följde fel spår ett par meter. När jag tagit tillbaka henne på rätt spår sen gick det kanon. Vilken motor och energi hon har.Ett helt annat tempo än Caspian hon är helt klart Tindra upp i dagen. Löser sina problem och jobbar ihärdigt. Jag kunde inte vara nöjdare och de som känner mig vet att det krävs en del för att jag ska bli det=).
Medan vi väntade på att spåren skulle ligga till sig hade vi ringtäning. Lowa skötte sig även där utmärkt. Hon gillar att visa upp sig sen blir man ju alltid glad över beröm.En lång dag blev det jag var inte hemma förrän kl sex och ingen grillmästare fanns i skogen idag heller.Kalle du var saknad!!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Låter som ni haft en bra dag trots brist på grillmästare :)

Katarina sa...

Duktiga Lowa!

Grabbarna boys sa...

Så duktig du är Lowa.
Vi får tjata lite på matte så vi också får ut o såra lite.
Vi vet att hon har både blod o klövar i frysen.
Varför ska det ligga där o ta plats.
Vov från grabbarna boys!!

herman sa...

Jag blir så nyfiken på det här med spår....
Låter jättekul!

Grabbarna boys sa...

Hejsan!
Matte skickat en award dig.
Titta in på vår sida.
Vov!!