Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 8 augusti 2008

inte mycket

Ja som överskiften säger inte mycket nytt under solen(regnet). Har haft en hundkompis på besök idag fast hon hade ingen hund med sig. Det är ju alltid trevlig att prata hund en stund och utbyta erfarenheter och tankar. Har trimmat Tindra idag också eller trimmat och trimmat hävdar fortfarande att trimning är en konst/hantverk men jag har i allafall klippt till henne. Tindra brukar vara väldigt förtjust i det men idag gillade hon inte alls att få öronen rakade men jag är envis så det blir som jag vill i alla fall=)Tror det beror på att min klippmaskin inte är så bra. Slänger långa blickar efter en ny men den kostar en del den jag vill ha så får nog vänta lite till. Tänkte passa på när det är utställning då brukar man ju kunna få ett bra pris. Caspian fick lite träning på trimbordet också ibland går det bra ibland inte. Efter att jag fixat med hundarna insåg jag att jag skulle nog låtit bli idag. Min nacke har spökat de sista dagarna rätt rejält och efter att jag var klar var det tvärstopp. Fick ta de starka medicinerna idag och faktiskt lägga mig i flera timmar vilket är väldigt ovanligt för mig. Men världen snurrade och jag mådde så illa att det inte gick att vara uppe. Tur att hundarna är så lugna för de sov allihopa i sängen hos mig. Uffe kom precis hem och då blev det bus precis som om att de känner på sig att man inte orkar/kan. Jag var ju nyfiken på vad som hänt i bloggvärlden så fick ju spana runt lite och skriva en liten blogg själv. Ibland är det bra och ibland är det dåligt så är det. Trevlig helg på er alla!

Inga kommentarer: