Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 4 augusti 2008

Måste vara tokig eller?

Idag öser regnet ner och de varnar för storm. Perfekt spårväder tänker jag.Åkte ut till Gunilla i förmiddags och la säsongens första spår till Tindra hon har haft spåruppehåll sen i december. La ett enkelt spår 400 meter ,2 vinklar ett bloduppehåll. Just då tittade solen fram och ingen vind.Lät det ligga och dra till kl 19,00 ikväll och då hade ovädret dragit in. Uffe ville knappt inte släppa ut mig i skogen och han var mycket noga med att jag skulle ha mobilen med. Tänkte att Caspian skulle få prova sitt första viltspår också så han fick åka med. När jag kom ut till Gunilla kom jag på att han har ju aldrig blivit lämnad ensam i bilen så in och knackade på. De har kompisar på besök i ett par dagar så ville egentligen inte störa för mycket men in med Caspian där som blev överlycklig över att träffa Ceasar. Sen ut i skogen med Tindra som nästan ylade av glädje. Hon har väntat sen i morse på detta och hon såg blodet och klövarna och den rätta ryggsäcken. Trodde nog inte att det skulle gå så bra för det var vinden låg på rejält och som det regnade. Men hon var super duktig och noggrann. Inga missar och ett par ringningar. Däremot var hon inte intresserad av klöven utan bara nosade på den så mått. Fast det har ju ingen som helst betydelse i tävlingssammanhang då det räcker att de markerar den. Så hon förvånade mig stort. Sen var det lillkillens tur. La ett 20 meter färskt spår till honom som även han fixade utan problem. Nosade sig fram till sin klöv i ett lugnt tempo. Tittade på mig ibland precis som om han undrade är det detta jag ska göra? Var ju mycket nytt för honom spårsele,blod,klöv men det gick kanon. En blivande champion i spår kanske? Sen var det Ceasars tur även han är en blivande stjärna tror jag . Gick så lätt för honom. Nästa vecka ska vi ut igen hoppas då på lite bättre väder. Två blöta hundar med hem som just nu ligger hos varandra och tuggar varsitt ben som belöning.Livet är härligt ändå=)

Inga kommentarer: