Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 26 augusti 2008

kurs,vedema och lite annat



Igår hade vi valpkurs igen. Inte bästa dagen för oss. Helgen har ju varit lugn för Caspian mycket i bilen och i buren. Så han var full av spring i benen men efter jobbet var jag tvungen att i väg och uträtta en del ärenden så jag hann inte rasta av honom. Till följd att han inte alls ville sitta,ligga stanna kvar mm. Sånt trams tyckte han. Ceasar var på exakt samma humör och så fort de hörde varandra var det kört då ville de busa med varandra. Avslappning i ryggläge det ville vi inte och jag vet att det var för att han mycket hellre ville leka med Ceasar men kursledaren ville ha det till att han var obekväm med att ligga med blottad hals för de andra. Trams tyckte jag (men sa det inte) Caspian är en kille som till största del ligger på rygg när han sover lägger sig gärna på rygg för att bli klappad och kelad han har inga problem med ryggläge på något vis och när det blev fri lek då låg han minsann på rygg och lekte för fullt med blottad hals. Verkar jag anti? Ska väl erkänna att jag kommit på att det här med lydnads träning inte är min grej hade väl kanske lite funderingar på att tränat så vi skulle klara lydnadsklass 1 så småningom men det är ju så trist. För mig är vardagshyfs nummer ett och att kunna ha min hund lös i skogen. Den ska fixa inkallning och lyda sånt som är viktigt för mig i vardagen resten står jag över. Så idag tog jag hundarna istället och åkte upp till Vedema. Både jag och hundarna behövde koppla av det har rullat lite snabbt sista tiden. Teddy var hemma med Stoffe. Både Caspian och Tindra sprang lösa och fick verkligen både springa och nosa av sig. Caspian hittade ju givetvis ett lerhål att bada i. En gång blev jag av med honom han hade sprungit efter Tindra med inte hunnit med i tillbaka svängen så jag hörde ett ynkligt skall på lite avstånd och lyckan var total när han såg oss igen.Meningen var att Caspian skulle fått ett bada direkt när vi kom hem men lillkillen slocknade bums så det får vänta en stund. En härlig eftermiddag har vi haft som verkligen fyllde på batterierna.

Inga kommentarer: